جمعه, فروردین ۳۱, ۱۴۰۳

طرح اشتغال فراگیر روستایی اقدامی برای کاهش بیکاری

سال گذشته قول ایجاد اشتغال برای یک هزار و ۱۰۰ نفر در شهرستان نورآباد توسط بنیاد برکت داده شد که متاسفانه تاکنون اجرایی نشده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: هشت تعاونی پوشاک در شهرستان نورآباد فعالیت دارد که در بحث بازاریابی و فروش دچار مشکلات عدیده‌ای هستند و بایستی مورد توجه قرار گیرند.

به گزارش تعاون آنلاین، علی آشتاب ظهر امروز در حاشیه ستاد مدیریت و ساماندهی آسیب‌های اجتماعی لرستان اظهار کرد: یکی از موارد قابل توجه در شهرستان نورآباد بحث سرمایه‌گذاری با هدف ایجاد اشتغال است.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا امسال اجرای طرح اشتغال فراگیر و روستایی و همچنین طرح کارورزی و آموزش در محیط واقعی کسب‌وکار در دستور کار شهرستان قرار گرفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به طرح‌های آسمان و آفتاب بنیاد برکت و توجه این نهاد به مشاغل خرد و توانمندسازی افراد، افزود: شهرستان نورآباد ظرفیت ویژه‌ای در خصوص مشاغل خرد و خانگی همچون قالی‌بافی دارد که انتظار می‌رود بنیاد برکت با اختصاص سهمیه‌ای در این حوزه مشارکت نماید.

آشتاب بیان کرد: سال گذشته قول ایجاد اشتغال برای یک هزار و ۱۰۰ نفر در شهرستان نورآباد توسط بنیاد برکت داده شد که متاسفانه تاکنون اجرایی نشده است.

وی با بیان اینکه برخی واحدهای تولیدی نورآباد علی‌رغم داشتن توجیه فنی اما نیمه‌فعال و راکد هستند، گفت: لازم است در صورت امکان و با همکاری بخش‌های صنعت، گردشگری و کشاورزی و البته حمایت بنیاد برکت این واحدها وارد مدار تولید شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان ادامه داد: ایجاد شهرک‌های گلخانه‌ای و توسعه گیاهان دارویی که از ظرفیت‌های این شهرستان است، می‌تواند در اشتغال مردم منطقه موثر واقع شود.

آشتاب آمار افراد جویای کار شهرستان نورآباد را ۷ هزار نفر عنوان و تصریح کرد: توجه به ایده‌های فارغ التحصیلان و طرح‌های دانش بنیان و نوآور در کاهش مشکلات بیکاری جوانان منطقه موثر است.

درج دیدگاه