سه شنبه, اسفند ۲۹, ۱۴۰۲

طرح روستا تعاون منجر به تشکیل چه تعداد تعاونی شد؟

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با اشاره به تشکیل ۲۳ شرکت تعاونی روستایی در این استان گفت: ایجاد شغل پایدار با توجه به مزیت‌های مناطق روستایی از اهداف اجرای طرح روستا تعاون است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با اشاره به تشکیل ۲۳ شرکت تعاونی روستایی در این استان گفت: ایجاد شغل پایدار با توجه به مزیت‌های مناطق روستایی از اهداف اجرای طرح روستا تعاون است.

به گزارش تعاون آنلاین، عباس علیزاده صبح امروز در نشست خبری اظهار داشت: با توجه به اهداف و  سیاست‌گذاری‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جهت ایجاد اشتغال پایدار تاکنون ۲۳ شرکت تعاونی روستایی در قالب طرح روستا تعاون در استان گیلان تشکیل شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان روند ایجاد شرکت‌های تعاونی در استان پس از پیروزی انقلاب اسلامی را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و افزود:‌ در سال ۵۷ حدود ۱۱۸ شرکت تعاونی در گیلان فعال بود در حالی‌که هم‌اکنون تعداد آن‌ها در استان به ۲ هزار و ۶۰۰ شرکت رسیده است.

علیزاده با بیان اینکه ۷۰ درصد حمل و نقل شهری و برون شهری گیلان توسط شرکت‌های تعاونی گیلان انجام می‌شود تصریح کرد: علاوه بر این‌ها تولید بیش از ۴۰ درصد از گوشت سفید استان و یا ۱۰۰ درصد صید پره از دریای خزر توسط شرکت‌های تعاونی گیلان انجام می‌شود.

وی واگذاری زمین‌های دولتی به شرکت‌های تعاونی گیلان را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: با تمام محدودیت‌هایی که در بحث زمین‌های دولتی با آن مواجهیم اداره کل تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی گیلان آماده است در صورت وجود زمین مناسب مقدمات واگذاری آن را به متقاضیان فراهم کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با اشاره به اینکه بیشترین تعاونی‌های تشکیل شده استان در بخش کشاورزی است افزود:‌ هم‌اکنون ۷۹۸ شرکت تعاونی کشاورزی، ۴۷۳ شرکت تعاونی صنعتی‌، ۶۷۵ شرکت تعاونی خدماتی و ۱۳۰ شرکت تعاونی مصرف در گیلان فعال هستند.

علیزاده سرمایه فعلی شرکت‌های تعاونی گیلان را بالغ بر ۶۴۶ میلیارد تومان اعلام کرد و اظهار داشت: در مجموع و به واسطه تشکیل و  فعالیت گسترده شرکت‌های تعاونی استان گیلان برای بیش از ۳۴ هزار و ۵۰۰ نفر از افراد جویای کار اشتغال مستقیم و پایدار ایجاد شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان در مورد علت غیرفعال بودن برخی از شرکت‌های تعاونی استان گفت:‌ تعداد زیادی از مردم در گذشته برای دریافت تسهیلات اقدام به تأسیس شرکت‌های تعاونی کردند که بعدها به علت دریافت نکردن تسهیلات مورد نظر شرکت‌های ثبت شده غیرفعال شدند.

علیزاده حمایت از شرکت‌های تعاونی فعال گیلان را از اولویت‌های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد و بیان داشت:‌ اعطای تسهیلات مورد نیاز و یا حل یکسری مشکلات اداری که در مواجهه این شرکت‌ها با دستگاه‌های دولتی حادث می‌شود از جمله این حمایت‌ها هستند.

درج دیدگاه