چهارشنبه, اردیبهشت ۵, ۱۴۰۳

طرح ‘هر روستا یک محصول’ در سفر رئیس جمهوری به مازندران کلید خورد

طرح 'هر روستا یک محصول' در سفر رئیس جمهوری به مازندران کلید خورد
هر روستا یک محصول

تعاون آنلاین – طرح ‘ هر روستا یک محصول ‘ در مازندران روز سه شنبه همزمان با سفر رئیس جمهوری به این استان در روستای ‘ ورازان ‘ شهرستان نور کلید خورد.

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی از وزیران همراه رئیس جمهوری با حضور در روستای ورازان این طرح را افتتاح کرد .
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران به خبرنگار ایرنا گفت: طرح هر روستا یک محصول روستای ورازان نور با ایجاد ۵۴ کارگاه خیاطی در منازل روستاییان اجرا شد .
کامران اصغری افزود : با راه اندازی این کارگاههای خیاطی ، برای ۳۵۰ نفر از اهالی این روستا اشتغال ایجاد شد .
وی با اشاره به اینکه به هر کارگاه خیاطی ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات صندوق کارآفرینی پرداخت شد، ادامه داد : برای اجرای طرح روستای ورازان حدود ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات این صندوق پرداخت شد .
اصغری با اشاره به ‌ضرورت ایجاد اشتغال در روستاها گفت : با ایجاد صندوق‌های توسعه روستایی زمینه ایجاد اشتغال در روستاها فراهم‌ شده مانع مهاجرت روستاییان به شهرها خواهد شد .
مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی مازندران اعطای تسهیلات کارآفرینی به کار آفرینان روستایی را گامی برای حمایت از تولیدات داخلی اعلام کرد .
وی گفت : اجرای طرح یک روستا یک محصول نیز با شناسایی پتانسیل های هر روستا شروع شده و به عنوان پایلوت در چهار روستای مازندران اجرا شده است .
اصغری ادامه داد : اجرای این طرح با توجه به ظرفیت های خوب هر روستا در حوزه های مختلف، زمینه توسعه بخش کشاورزی، ایجاد اشتغال پایدار و کاهش بیکاری در روستاها فراهم می شود .
مازندران بیش از سه هزار روستا و آبادی دارد که حدود نیمی از جمعیت بیشتر از سه میلیون نفری استان در روستاها ساکن هستند.

درج دیدگاه