شنبه, اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

ظرفیت های اشتغال دریایی در هرمزگان مغفول مانده است

کیامرث برخورداری گفت: اداره کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی برای بخش مشاغل دریامحور، آمادگی همکاری با مرکز اقیانوس شناسی را در قالب تفاهم نامه دارد.

سرپرست اداره کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان با اشاره به ظرفیتهای استان در بخش های مختلف برای ایجاد اشتغال پایدار گفت: بسیاری از این ظرفیتها به ویژه در بخش دریایی مغفول مانده است.

به گزارش تعاون انلاین کیامرث برخورداری”در نشست با رئیس مرکز اقیانوس شناسی خلیج فارس بندرعباس بر شناسایی پتانسیل های استان در بخش دریا محور تاکید و اضافه کرد: در کنار این امر مهم، تربیت و آموزش نیروی انسانی ماهر نیز ضرورت دارد که با تعامل دستگاههای مرتبط می توان زمینه ایجاد اشتغال در بسیاری از بخشها را فراهم کرد.

سهم روستاهای هرمزگان از اشتغال تسهیلات اشتغال روستایی چقدر است؟

وی بیان کرد: اداره کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی برای بخش مشاغل دریامحور، آمادگی همکاری با مرکز اقیانوس شناسی را در قالب تفاهم نامه دارد.

برخورداری در ادامه به اقدام مهم دولت در ارائه تسهیلات کم بهره جهت اشتغال پایدار در روستاها اشاره کرد.

در این نشست، رییس مرکز اقیانوس شناسی خلیج فارس بندرعباس  گفت: با توجه به محدود بودن منابع ماهی و میگو در استان، باید در حوزه آبزی پروری به صورت اصولی ورود پیدا کرد تا علاوه بر رونق تولید و توسعه اقتصادی، زمینه اشتغال نیز بوجود آید.

“صمد حمزه ای” با اشاره به ظرفیت استان در زمینه مشاغل دریایی افزود: فراهم کردن بستر مناسب ورود شرکت های دانش بنیان با  توجه به ظرفیت های موجود ضروری به نظر میرسد.

در ادامه این نشست، معاون سما دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس گفت: یکی از رسالت های مهم این دانشگاه تربیت نیروی متخصص است و این مرکز آمادگی ارائه آموزش های لازم و مورد نیاز را در چارچوب استانداردهای آموزشی دارد.

“احسان محمدی نژاد” افزود: با شناسایی نیاز بازار کار استان، این مرکز، آموزشهای لازم را ارائه خواهد داد.

 

درج دیدگاه