پنج شنبه, فروردین ۹, ۱۴۰۳

عبداللهی: طرح ویژه واگذاری سرخابی‌ها در اولین نشست هیات واگذاری ارائه می‌شود

بهمن عبداللهی گفت: طرح هایی برای افزایش سهم تعاونی‌ها در پروسه واگذاری بنگاه های دولتی تدوین شده است.

بهمن عبداللهی گفت: طرح هایی برای افزایش سهم تعاونی‌ها در پروسه واگذاری بنگاه های دولتی تدوین شده است.

رییس اتاق تعاون ایران با اعلام این مطلب در گفتگو با تعاون آنلاین افزود: در حال حاضر هیات واگذاری به دلیل مشکلات پیش آمده تشکیل جلسه نمی‌دهد اما طرح‌های متعددی برای افزایش سهم تعاونی‌ها در پروسه واگذاری شرکت‌های دولتی تدوین شده است که انشاالله در اولین نشست هیات واگذاری مطرح خواهد شد.

عبداللهی در گفتگو با تعاون‌آنلاین: بخش تعاون مهمترین دینفع اجرای اقتصاد مقاومتی است

وی با تاکید بر اینکه بررسی‌ها نشان می‌دهد شیوه واگذاری شرکت‌ها به تعاونی‌ها، اهداف پیش‌بینی شده در این بخش را محقق می‌کند، توضیح داد: در حال حاضر مشکلات خصوصی‌سازی به شیوه کنونی آشکار شده است و برآوردها نشان می دهد واگذاری شرکت‌ها به تعاونی هم از شائبه کسب سود شخصی در این پروسه می‌کاهد و هم سبب می شود تصدی دولت در عین افزایش سهم تعاونی ها کاهش یابد.

وی پتانسیل تعاونی‌ها را در این حوزه بسیار بالا عنوان کرد و به طور مشخص در پاسخ به این سئوال که آیا طرح واگذاری پرسپولیس و استقلال از طریق تشکیل تعاونی‌ها ، از سوی مقامات مسئول مورد بررسی دقیق‌تر برای اجرایی شدن قرار گرفته است یا خیر گفت: ما در این خصوص با وزیر امور اقتصادی و دارایی تشکیل جلسه دادیم و اتفاقا ایشان از طرح پیشنهادی ما در این زمینه استقبال کردند.

وی گفت: همین مورد خاص بلافاصله در اولین نشست هیات واگذاری در دستور کار قرار دارد و پیش بینی می‌کنیم با توجه به فضای مثبت شکل گرفته بتوانیم در این حوزه نقش تعاونی‌ها را پررنگ کنیم .

عبداللهی گفت: خوشبختانه فضای مثبتی در این بخش شکل گرفته و باید از این فرصت پیش آمده نهایت استفاده را به نفع افزایش سهم بخش تعاون ببریم چرا که تعاون می تواند سهم بزرگتری را در اقتصاد عهده دار باشد.

پیش از این محمد شریعتمداری نیز از واگذاری شرکت ها به تعاونی ها برای پیشبرد مقاصد خصوصی سازی دفاع کرده و توجه بیشتر در این حوزه را خواستار شده بود.

طرحی به منظور واگذاری سرخابی ها از طریق تشکیل تعاونی توسط هواداران از سوی اتاق ایران و معاونت تعاون وزارت تعاون ارائه شده است که در صورت اجرایی شدن طرفداران دو تیم مالکان واقعی باشگاه خواهند شد.

پیش از این اسماعیل خلیل زاده در خصوص واگذاری باشگاه‌های استقلال و گفته بود: این دو باشگاه می‌تواند در قالب سهامی عام واگذار شوند. در حال حاضر پیشکسوتان باشگاه استقلال اقدام به برگزاری نشست‌هایی کرده و کار به صورت جدی در باشگاه استقلال و پرسپولیس دنبال خواهد شد.

نائب رییس اتاق تعاون تهران تاکید کرده بود تاکنون کارهای کارشناسی زیادی برای فراهم شدن زمینه واگذاری این باشگاه‌ها انجام شده و عملیاتی شدن این کار می‌تواند این دو باشگاه را از حالت دولتی خارج کند.اگر مردم در این دو باشگاه سهامدار شوند، مجامع باشگاه‌ها هیات مدیره و مدیر عامل را انتخاب خواهد کرد و این به عدالت نزدیک‌تر است.

درج دیدگاه