جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

عبور از بحران تحریم با ورود تعاونی ها به اقتصاد

رئیس اتاق تعاون آذربایجان غربی گفت: تحریم‌های جدیدی که از سوی آمریکا بر کشور اعمال خواهد شد تأثیر زیادی بر فعالیت‌های اتاق تعاون نخواهد گذاشت.

رئیس اتاق تعاون آذربایجان غربی گفت: تحریم‌های جدیدی که از سوی آمریکا بر کشور اعمال خواهد شد تأثیر زیادی بر فعالیت‌های اتاق تعاون نخواهد گذاشت.

به گزارش تعاون آنلاین، محمدرضا شریف‌خواه با اشاره به تحریم‌های ظالمانه دولت آمریکا اظهار داشت:‌ در خصوص تحریم‌های جدیدی که دولت استکباری آمریکا علیه ملت ایران منظور کرد و به زودی برگزار خواهد شد،‌ در خصوص فعالان بخش تعاون اتفاق جدیدی نخواهد افتاد.

وی افزود: فعالان بخش تعاون با کشورهای هدف و همسایه کار می‌کنند و روابط اقتصادی مابین تجار دو طرف برقرار است و رسالت اتاق‌های تعاون این هست که از تعاونی‌ها و فعالان بخش اقتصادی کشور حمایت کنند.

شریف‌خواه گفت: اتاق تعاون می‌تواند به سایر کورها هیئت تجاری اعزام کند و نیز برگزاری نمایشگاه‌هایی را که قبلاً وجود داشت را ادامه خواهیم داد تا محصولات تولیدی داخل در کشورهای همسایه در معرض دید عموم قرار بگیرد.

رئیس اتاق تعاون آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: باید در زمینه اصلاح قوانین مالیاتی و قوانینی که در حمایت از بخش تعاون است اقداماتی صورت بگیرد تا تعاونی‌ها بتوانند مثل سابق با کشورهای هدف کار کنند و از معافیت‌های مالیاتی مثل سابق برخوردار باشند. بعضی از قوانین دست‌وپا گیر که از جمله می‌توان به گمرکی و ارزی اشاره کرد سبب ایجاد مشکلات زیادی برای تجار شده است که اگر می‌خواهیم از اقتصاد کشور حمایت کنیم باید در این قوانین نیز اصلاحاتی صورت بگیرد.

شریف‌خواه تاکید کرد: دولت باید در خصوص نوسانات قیمت ارز فکر و تمهیدات ویژه‌ای بیاندیشد و این اطمینان را به فعال اقتصادی دهد که سرمایه آن بازخواهد گشت و ضرری آن را تحدید نمی‌کند و قطعاً نوساناتی که وجود دارد سبب می‌شود که فعالان اقتصادی نتوانند تصمیم‌های درست و به روز بگیرند و نیز بحث سامانه‌ی نیما که برگشت ارز بعد از صادرات به سامانه  واریز می‌شود نیز یکی از بزرگ‌ترین مشکلات تجار است.

رئیس اتاق تعاون آذربایجان غربی بیان کرد: در یکی از کشورهای همسایه که اتاق تعاون آذربایجان غربی قصد داشت نمایشگاه برگزار کند به دلیل اینکه باید تجار متعهد می‌شدند که بعد از برگشت ارز آن‌ها در سامانه باید ثبت نام کنند و هیچ کدام از فعالان اقتصادی علاقه‌مند نبودند که ارز خود را به سامانه نیما برگردانند.

درج دیدگاه