سه شنبه, اردیبهشت ۴, ۱۴۰۳

عزم تالش برای تاسیس شرکت توسعه و عمران این شهرستان

تعاون آنلابن – سید جلال سیدمحمدی روز شنبه در نخستین جلسه هیات موسس شرکت تعاونی توسعه و عمران تالش در فرمانداری این شهرستان گفت: پنج شهرستان در استان گیلان به صورت آزمونه برای تاسیس این شرکت انتخاب شده است و تالش یکی از آنهاست.

سید محمدی گفت : تعاون در دین اسلام نیز مورد تاکید قرار گرفته است و شرکت تعادنی توسعه و عمران با حداقل دخالت دولت تشکیل و اداره خواهد شد و کارکنان دولت نیز می توانند سهام دار آن باشند.
وی اظهار کرد: حداقل تعداد عضو مورد نیاز برای تاسیس شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان تالش یک هزار نفر است و افراد حقیقی و حقوقی می توانند در هیات موسس آن عضو شوند و امکان استفاده از ظرفیت سازمانی جهت اطلاع رسانی و پذیره نویسی سهام برای افراد حقیقی عضو شرکت وجود دارد.
وی با انتقاد از غیبت ۶ نفر از اعضای دعوت شده به هیات موسس شرکت تعاونی توسعه و عمران تالش، شرکت در انتخابات مجمع عمومی و کسب رای لازم برای عضویت در هیات مدیره را منوط به حضور مستمر اعضا دانست و برای پذیره نویسی سهام شرکت یک ماه زمان تعیین کرد.
قدرت رحمانی رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تالش نیز در این جلسه با اشاره به وجود حدود ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در این شهرستان، تعداد سهامداران لازم برای تاسیس شرکت تعاونی توسعه و عمران تالش را یکهزار نفر اعلام کرد.
به گزارش گیلان آنلاین، وی علت انتخاب تالش برای تاسیس شرکت تعاونی یاد شده را وسعت، جمعیت و سابقه مشارکت مردم این شهرستان در امور اجتماعی دانست و کمترین مبلغ برای دریافت سهام شرکت را سه میلیون و بیشترین مبلغ را ۱۵ میلیون ریال اعلام کرد و از امکان پرداخت آن در چند مرحله خبر داد.
وی افزود: اساسنامه این شرکت در هیات دولت تصویب شده است و می تواند در زمینه های عمرانی، در اختیار گرفتن زمین های دولتی، اداره واحد های اقتصادی، تولیدی، توزیعی، خدماتی و گردشگری فعالیت کند.
رحمانی بیان کرد: هر یک از سهامداران حقوقی اعم از اداره ها، شهرداری ها و دیگر سازمانها مالک پنج درصد سهام شرکت خواهند بود.

درج دیدگاه