شنبه, اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: باید رفع موانع بخش تعاونی‌ها در اولویت باشد

سید-تقی-کبیری
سید-تقی-کبیری

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفته که در بخش تعاون باید پیش از اینکه وارد بحث‌های جدید در قانون‌گذاری شویم، اصلاح قوانین پیشین و رفع موانع بخش تعاونی‌ها را در اولویت قرار دهیم. به گزارش تعاون‌آنلاین، سید تقی کبیری گفت: به نظر می‌رسد باید در حوزه قوانین مربوط به تعاون به عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های […]

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفته که در بخش تعاون باید پیش از اینکه وارد بحث‌های جدید در قانون‌گذاری شویم، اصلاح قوانین پیشین و رفع موانع بخش تعاونی‌ها را در اولویت قرار دهیم.
به گزارش تعاون‌آنلاین، سید تقی کبیری گفت: به نظر می‌رسد باید در حوزه قوانین مربوط به تعاون به عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های اقتصاد کشور آسیب‌شناسی صورت گیرد؛ به ویژه در مواردی که احتمال می‌رود قوانین ناقض همدیگر باشند.
کبیری درباره سهم تعاون در اقتصاد گفت: همان‌گونه که قانون اساسی هم اشاره کرده است تعاون در حوزه اقتصاد نقش مهمی دارد به علاوه در اقتصاد مقاومتی هم می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد و باید به آن توجه کرد.
این نماینده مردم آذربایجان غربی همچنین از آغاز‌ فعالیت‌های عملی و جلسات رسمی کمیسیون‌ها از هفته آینده خبر داد و گفت که احتمالا روز یکشنبه هفته آتی نیز انتخاب ناظران انجام می‌شود.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر شاکله اصلی کمیسیون‌ها تشکیل شده است و هیئت رئیسه و اعضای آن‌ها مشخص شده‌اند گفت: کمیسیون اقتصادی در کنار اقدامات تشکیلاتی، جلسه‌ای هم برای بررسی مسائل کلی مانند مسائل اقتصادی جامعه و بانکداری بدون ربا و غیره برگزار کرده‌ و نظرات اعضا پیرامون بخش‌های مختلف این کمیسیون مطرح شده‌است.
کبیری در پایان افزود: سیستم کار کمیسیون‌ها به صورتی است که باید طرح ها و لوایح قانونی به دست هیئت رئیسه برسد و هیئت رئیسه نیز به کمیسیون ارجاع دهد؛ کمیسیون هم موظف است آن‌ها را بررسی کند.

درج دیدگاه