شنبه, اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران خبر داد:

غیرفعال بودن ۶۶۰ تعاونی‌ در شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه

تعاون آنلاین – مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران از غیرفعال بودن ۶۶۰ تعاونی‌ در شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه خبر داد و گفت: تعاونی کشاورزی در سطح شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه موفق‌ بوده است.

نشست بررسی مشکلات حوزه تولید و صنعت شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه، با حضور مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان تهران، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران، معاون تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران و نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی، در محل فرمانداری شهرستان دماوند و جمعی از تولیدکنندگان این دو شهرستان برگزار گردید.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان تهران، با اشاره به هدف برطرف شدن مشکلات حوزه صنعت و تولید اظهار کرد: خوشبختانه با پیگیری ستاد تسهیل واحدهای تولیدی با مسئولیت استانداران و دبیری سازمان صنعت، معدن و تجارت، بیش از دوهزار مصوبه در حوزه‌های تأمین اجتماعی، سیستم بانکی و نظام مالیاتی مطرح گردید که نیمی از آن‌ها اجرا شده و مابقی نیز در دست اجرا می‌باشد.

محمدرضا مس‌فروش از پیگیری عدم صدور مجوز اشباع، استقرار صنایع دانش‌بنیان، نگاه توسعه‌ای به صنایع آشفته و انتقال آن‌ها به شهرک‌های صنعتی مجاز، افزایش تنفیذ اختیارات در شهرستان، به عنوان موضوعاتی بسیار مهم و حایز اهمیت نام برد.

وی در خصوص عدم صدور مجوز معادن در شهرستان خاطر نشان کرد: با توجه به برگزاری نشستی با منابع طبیعی و شورای عالی معادن، با وجود ملاحظات حوزه منابع طبیعی، قدری وقفه در این‌باره اتفاق افتاد که با صدور حکم شورای عالی معادن، به زودی این مشکلات برطرف می‌گردد.

 

۵۹۰ تعاونی‌ در شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه فعال است/ غیرفعال بودن ۶۶۰ تعاونی‌ در شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه
همچنین مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران گفت: در حال حاضر در شهرستان دماوند، ۶۵۰ تعاونی وجود دارد که از این تعداد، ۴۸۰ واحد فعال می‌باشند؛ همچنین در شهرستان فیروزکوه نیز با وجود ۶۰۰ تعاونی، تنها ۱۱۰ واحد مشغول فعالیت می‌باشند.
حاتم شاکرمی افزود: با توجه به وجود مشکلات در حوزه تعاونی‌های مسکن مهر، با تشکیل دو کمیته در دو شهرستان دماوند و فیروزکوه، سعی در برطرف نمودن این مشکلات داشتیم؛ اما تنها شهرستان فیروزکوه عملکرد خوبی داشته و این کمیته در شهرستان دماوند، حضور فعالی نداشته است و نیازمند همکاری و پیگیری از جانب فرماندار شهرستان دماوند است.
وی از لزوم تعیین تکلیف تعاونی‌های راکد و تغییر مسیر تعاونی‌ها از حوزه مسکن به سمت کشاورزی و تعاونی‌های تولیدی به عنوان مسایل حایز اهمیت نام برد.

تعاونی کشاورزی در سطح شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه موفق‌ بوده است

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران افزود: ما حاضریم تا با ارائه مشاوره و تسهیلات لازم، پیگیر این مسئله باشیم؛ چرا که موفق‌ترین تعاونی‌ها در سطح شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه، تعاونی کشاورزی می‌باشد.

شاکرمی همچنین از تشکیل تعاونی‌هایی تحت عنوان توسعه عمران شهرستان خبر داد و خاطر نشان کرد: مقدمات تشکیل این تعاونی در شهرستان دماوند فراهم شده است.

درج دیدگاه