شنبه, اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

فراکسیونی از جنس تعاون ،خوش استقبال و بد بدرقه

ایرج ندیمی، فراکسیون تعاون، مجلس شورای اسلامی
ایرج ندیمی، فراکسیون تعاون، مجلس شورای اسلامی

رئیس پیشین فراکسیون تعاون :« تعاون مشکلات اساسی دارد چرا که  باور اجتماعی و اعتقاد به تعاون ضعیف شده است.»   به گزارش تعاون آنلاین، ایرج ندیمی یکی دیگر از مشکلات را کم شدن حمایت دولت از تعاون به دلیل نداشتن منابع عنوان کرد. این نماینده مجلس نهم و دهم شورای اسلامی با اشاره به […]

رئیس پیشین فراکسیون تعاون :« تعاون مشکلات اساسی دارد چرا که  باور اجتماعی و اعتقاد به تعاون ضعیف شده است.»

 

به گزارش تعاون آنلاین، ایرج ندیمی یکی دیگر از مشکلات را کم شدن حمایت دولت از تعاون به دلیل نداشتن منابع عنوان کرد. این نماینده مجلس نهم و دهم شورای اسلامی با اشاره به اینکه وجود فراکسیون  تعاون فی نفسه خوب است عنوان کرد که این فراکسیون، عیب هایی هم دارد و در ابتدای کار با استقبال نماینده ها مواجه می شود اما در ادامه به چند نفر تقلیل می یابد.

او در ادامه سخنانش افزود: «فراکسیون در آغاز کار جلسات متعددی تشکیل می دهد اما متأسفانه کم کم در طول دوره چهار ساله، این جلسات به حداقل می رسد، همچنین دستگاه های دیگر گاهی همکاری می کنند و گاهی کم عنایتی می کنند. »

ندیمی در پاسخ به سوالی درباره ارزیابی او از عملکرد فراکسیون مجلس نهم گفت: «به طور کلی تشکیل فراکسیون در مجلس چند رویکرد دارد؛ یکی اینکه آن بخش یا دستگاه باید مورد توجه باشد، دیگری این است که نمایندگان کمیسیون های دیگر هم در آن مداخله کنند؛ چرا که مجلس یک کمیسیون تخصصی است اما فراکسیون ها اینگونه نیستند.  «

ندیمی که جزو بنیان گذاران فراکسیون تعاون و رئیس این فراکسیون در مجلس نهم بوده است عملکرد آن را ‍‍در مجموع مثبت می داند و می گوید: امیدوارم باز هم از جنس این فراکسیون ها داشته باشیم.

او چشم انداز فراکسیون جدید را اینگونه توصیف می کند که تمرکز باید باید بر تحقق سهم ۲۵ درصدی تعاون و همچنین افزایش نقش دولت در تعاون باشد.

یکی از سیاست های اجرایی توسعه بخش تعاونی متناظر با سیاست های کلی اصل  ۴۴ قانون اساسی، افزایش سهم بخش تعاون به ۲۵ درصد تا پایان برنامه پنجم بوده که این سیاست تا کنون در کشور عملی نشده است.

درج دیدگاه