جمعه, فروردین ۳۱, ۱۴۰۳

فستیوال مد با تم سوزن دوزی برگزار می شود

دومین دوره کارگاه “نگاهی نوبه دنیای سوزن‌دوزی” و “بلد محلی در حوزه گردشگری بومی” که باهدف احیای ظرفیت‌های بومی در راستای توانمندسازی و نقش دادن به جوامع محلی -جهت حضور مفید و مؤثر در اجتماع و تجاری‌سازی محصولات صنایع‌دستی- به مدت ۳ روز از ۲۷ تا ۲۹ آذرماه جاری با همکاری اداره تعاون کار و […]

دومین دوره کارگاه “نگاهی نوبه دنیای سوزن‌دوزی” و “بلد محلی در حوزه گردشگری بومی” که باهدف احیای ظرفیت‌های بومی در راستای توانمندسازی و نقش دادن به جوامع محلی -جهت حضور مفید و مؤثر در اجتماع و تجاری‌سازی محصولات صنایع‌دستی- به مدت ۳ روز از ۲۷ تا ۲۹ آذرماه جاری با همکاری اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان چابهار، تعاونی فرهنگی- آموزشی راه رشد، سازمان منطقه آزاد چابهار و هتل ساحلی ونوس برگزارشده بود به کار خود پایان داد.

امیریان ، رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان چابهار در مراسم اختتامیه این کارگاه‌ها، با اشاره به اینکه تعاون و همکاری بر روی رفاه، کار و تأمین اجتماعی اثر خواهد گذاشت ، گفت: ان‌شاءالله حضور مجتمع راه رشد در این‌گونه مشارکت‌ها تداوم پیدا بکند تا صنعتگران ما بتواند به‌صورت مستقل تعاونی‌هایی تشکیل بدهند و با حضور عرصه‌های ملی و بین‌المللی، محصولات خود را عرضه و سهمی از این بازار را داشته باشند.

“عبدالرحیم کردی” بابیان اینکه برای ما توانمند شدن جوامع محلی برای کسب درآمد ارزشمند است، افزود: در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری یک فستیوال و جشنواره مد لباس هستیم که تم اصلی آن سوزن‌دوزی که شما دارید آموزش می‌بینید است.

وی اضافه کرد: در این فستیوال محصولات خود را در یک مقیاس بین‌المللی در چابهار به معرض نمایش خواهند گذاشت و قطعاً شما که در ابتدای همراه بودید و آموزش دیدید صاحبان این برند و افتخار خواهید بود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار از تمامی دست‌اندرکاران برگزاری این کارگاه‌های آموزشی تشکر و قدردانی کرد.

نقش مؤثر این کارگاه‌ها در حفظ و تداوم فرهنگ و هنر ایرانی:

“آناهیتا اصلاح پذیر” مدیر عامل تعاونی فرهنگی آموزشی راه رشددر این خصوص گفت: این کارگاه‌ها با سازوکاری مناسب می‌تواند در حفظ و تداوم فرهنگ و هنر ایرانی نقش مؤثری داشته باشد و درزمینهٔ معرفی و عرضه محصولات صنایع‌دستی به دیگر کشورها، گردشگران و همچنین ایجاد اشتغال پایدار در جوامع محلی کمک شایانی بکند.

وی افزود: هدف ما ارتقاء کیفی، کمی و به‌روزرسانی سوزن‌دوزی بلوچستان برای نیاز بازار بوده و درواقع ایجاد پل ارتباطی بین صنعتگران و مشتریان به‌صورت مستقیم جهت تأمین لوازم و ضروریات، متناسب با ذائقه زندگی مدرن آن‌ها هستیم.

دومین دوره کارگاه ارتقای کسب‌وکار محلی با موضوعات “نگاهی نو به دنیای سوزن‌دوزی” و ” کارگاه گردشگری” با همکاری اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان چابهار، تعاونی فرهنگی- آموزشی راه رشد، سازمان منطقه آزاد چابهار و هتل ساحلی ونوس و با حضور چند تن از مدرسان و طراحان صاحب‌نام در این زمینه برگزار شد.

در این کارگاه‌ها ۸۰ نفر از اعضای تعاونی‌های صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان چابهار، زنان سوزندوز و گردشگران شرکت داشتند.

درج دیدگاه