جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

فعالیت بیش از ۲هزار تعاونی و اتحادیه در قم

تعاون آنلاین – مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم گفت: ۲۰۰۲ تعاونی و اتحادیه فعال در استان قم داریم که ۹۰۸ هزار و ۱۹۶ نفر در آن عضویت دارند.

نصرالله بازوند پیش از ظهر امروز در نشست ستاد عالی هماهنگی و توسعه تعاون استان قم که در تالار امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد عنوان کرد: : ۲۰۰۲ تعاونی و اتحادیه فعال در استان قم داریم که ۹۰۸ هزار و ۱۹۶ نفر در آن عضویت دارند که از این میان ۸۹۴ هزار و ۹۳۵ نفر مرد و ۱۳ هزار و ۲۶۱ زن و ۴۰۰۱ نفر عضو ایثارگر می باشند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم افزود:این تعاونی ها و اتحادیه ها با سرمایه ۹۱۴ میلیارد ریال و با اشتغالزایی ۳۱۲۱۸ نفر تشکیل شده است .

وی اظهار داشت:در راستای اجرای طرح مسکن مهر در سال ۱۳۸۶ تعداد ۲۷۰ شرکت تعاونی در قالب ۸ اتحادیه فعالیت خود را آغاز نمودند.بر اساس برنامه ریزی های انجام شده ساخت بیش از تعداد ۴۶ هزار واحد مسکونی با احتساب شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر پیش بینی و عملیاتی گردید که از این تعداد تاکنون تعداد ۴۲۶۱۲ واحد تکمیل و تحویل اعضاء گردیده است.

بازوند خاطرنشان کرد: همچنین در راستای اجرای طرح مسکن مهر بر اساس برنامه ریزی های انجام شده تعداد ۱۱۵ واحد مسکن مهردر دهه مبارک فجر افتتاح شد.

وی تصریح کرد:تدوین برنامه های آموزشی منظم برای مدیران و اعضاء شرکتهای تعاونی در مقاطع یکماهه ، سه ماهه و یک ساله در دو گروه پودمانهای الزامی و اختیاری که هم اکنون در حال اجرا می باشد.

به گزارش ایسنا، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم اظهار داشت:با توجه به جایگاه تعاونی ها،باید در جهت تقویت و ارتقای تعاونی ها تلاش شود چرا که نقش مهمی در اشتغال زایی و تولید دارند و می توانند فرصت های شغلی مناسبی را ایجاد کنند.

وی گفت:در سایه تعامل و در چارچوب های قانونی باید یکایک مشکلات تعاونی ها را مورد ارزیابی قرار داد در طول سال جلسات زیادی در جهت رفع مشکلات و گرفتاری های تعاونی ها تشکیل می شود و با احصاء این مشکلات در صدد رفع موانع جدی در مسیر تعالی تعاونی ها می باشیم.

درج دیدگاه