شنبه, اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان اردبیل:

فعالیت تعاونی‌ها نیاز به آسیب‌شناسی دارد

احمد میدری، معاون رفاه اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: متأسفانه در حال حاضر تعاونی‌ها در کشور نتوانسته‌اند به جایگاه واقعی خود دست یابند که برای برطرف کردن این مشکل باید آسیب‌های حوزه تعاونی در کشور شناسایی و برطرف شود.

احمد میدری، آسیب‌شناسی فعالیت‌های حوزه تعاون را راهکار برطرف کردن مشکلات در این بخش دانست و اظهار نمود: با توجه به نقش مهم تعاونی‌ها که در حال حاضر در تمامی دنیا به عنوان رکن توسعه به شمار می‌روند، آسیب‌شناسی حوزه تعاونی‌ها برای توسعه کشور ضرورت دارد.

معاون رفاه اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به مشکلات مختلف تعاونی‌ها در سطح کشور تصریح کرد: برای برطرف کردن بخشی از مشکلات برگزاری مجمع الکترونیکی امری مهم بوده تا اعضای تعاونی‌ها در جریان روند فعالیت‌های تعاونی و هیئت مدیره قرار گیرند.

میدری از شناسایی افراد ثروتمند برای جلوگیری از فرار مالیاتی خبر داد و افزود: این امر در دستور کار معاونت رفاه اجتماعی وزارت کار قرار گرفته است، چرا که زمانی می‌توانیم کاهش فقر و فقرزدایی را در کشور شاهد باشیم که بتوانیم از فرار مالیاتی جلوگیری کرده و با اخذ مالیات از افراد ثروتمند زمینه برای برطرف کردن فقر و محرومیت را فراهم کنیم.

به گزارش تسنیم، میدری عنوان کرد: طراحی کارت اعتباری فروش نیز که از بهمن‌ماه سال گذشته اجرا شده که در قالب آن خریدار خرد با ضمانت بانک توسعه و تعاون و تسهیلات ۱۸ درصدی نسبت به فروش اقدام کرده و خریدار اصلی تا یک سال بعد پول بانک را برمی‌گرداند.

وی با اشاره به فعالیت‌های کولبران و دستفروشان در کشور اظهار کرد: در راستای کاهش آسیب‌پذیری این قشر باید تشکل‌های منسجم برای کولبران و دستفروشان تشکیل شود. چرا که به دلیل نبود چنین تشکلی شاهد آسیب‌پذیری این قشر و حتی مرگ کولبران می‌شویم که باید برای دفاع از حقوق این افراد تشکل منسجم برای کولبران راه‌اندازی شود.

 

درج دیدگاه