پنج شنبه, اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳

قدردانی از تعاونگران و دست اندرکاران بزرگداشت هفته تعاون به قلم حمید کلانتری

سید حمید کلانتری معاون تعاون
سید حمید کلانتری معاون تعاون

اینک که هفته بزرگداشت تعاون با مشارکت با شکوه تعاونگران و همکاران عزیز در سطوح مختلف با حرکتی جمعی و توام با انگیزه و نشاط به زیبایی برگزار شد و به پایان رسید وظیفه خود میدانم از همه عزیزان و بزرگواران، به ویژه وزیر محترم تعاون، کار ورفاه اجتماعی، نمایندگان محترم مجلس، معاونان و مشاوران […]

اینک که هفته بزرگداشت تعاون با مشارکت با شکوه تعاونگران و همکاران عزیز در سطوح مختلف با حرکتی جمعی و توام با انگیزه و نشاط به زیبایی برگزار شد و به پایان رسید وظیفه خود میدانم از همه عزیزان و بزرگواران، به ویژه وزیر محترم تعاون، کار ورفاه اجتماعی، نمایندگان محترم مجلس، معاونان و مشاوران محترم وزیر، استانداران و فرمانداران محترم، مدیران کل محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی استانها، مدیران عامل محترم بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت تعاون، مدیران اتاق تعاون ایران و استانها و شهرستانها، اتحادیه های سراسری و استانی، مدیران عامل محترم تعاونیها و همه همکاران و مدیران خدوم ستاد معاونت تعاون در مرکز و استانها و از خبرنگاران و اصحاب رسانه به ویژه رسانه ملی که هر یک به نحوی در ایجاد این حرکت بزرگ و همگانی مساعدت نمودند صمیمانه سپاسگزاری کنم و برای همه بزرگواران از درگاه ایزد متعال اجر وافر خواستارم. به قضاوت بسیاری از شاهدان و قضاوتگران هفته تعاون امسال به نحو بسیار محسوسی حال و هوای دیگری داشت.

مهمتراز همه اینکه عمده برنامه ها، مراسم و مجالس توسط تعاونیها و تعاونگران یا با مشارکت موثر آنان در جای جای میهن اسلامی برگزار گردید. در این هفته صدها مراسم بزرگداشت، دهها جشنواره تعاونیهای برتر، چندین نمایشگاه عرضه توانمندی های بخش تعاون و دهها نشست و گفتگو با حضور مشترک مسئولین و تعاونگران برگزارگردید و صدها طرح تعاونی افتتاح و مورد بهره برداری قرارگرفت و صدها گزارش، خبر و مصاحبه در رسانه های ملی و استانی منتشرشد. در این هفته از برنامه فراگیر آموزش مجازی تعاونی ها، سایت خبری تعاون آنلاین، شروع رسمی و هماهنگ ورود تعاونیهای سهامی عام در بورس و آغاز فعالیت جمعیت زنان تعاونگر رونمایی شد. و از شخصیت ارزشمند و پیشکسوت در توسعه نهضت تعاونی در کشور یعنی حجت الاسلام والمسلمین شیخ حسین هاشیمیان تجلیل به عمل آمد. صدها تاکسی و اتوبوس از جامعه تعاونگران با گردش درشهرها و استانها در اطلاع رسانی هفته تعاون به جامعه مشارکت نمودند. در هفته تعاون جمع موثری از اقتصاددانان صاحبنظران و اساتید حوزه دانشگاه در نشست ها و همایش های ملی و استانی نقطه نظرات خود را در زمینه چالش ها و راه کارهای توسعه تعاون بیان نمودند و البته بسیاری از وقایع خرد و بزرگ دیگر.

 

در پایان به عنوان عضو کوچکی از جمع بزرگ شما چند نکته را لازم به تأکید می دانم:

۱-     ترویج فرهنگ تعاون با هفته تعاون پایان نمی پذیرد.همه باهم لازم است حسب توصیه وزیر محترم تعاون، کار ورفاه اجتماعی ذیل شعار«بیایید تعاون را باور کنیم» به تلاشهای فرهنگی و ترویجی خود ادامه دهم و بدانیم که تنها همه با هم می توانیم.

۲- از زمینه های ذهنی مثبت فراهم شده و ارتباطات حاصله حداکثر بهره برداری در توسعه نهضت تعاون و رفع مشکلات تعاونیها به عمل آوریم.

۳-   مدیران محترم استانها، نسبت به تدوین و مستند سازی گزارش برنامه های هفته تعاون بر اساس ابلاغی که دفتر ترویج ، آموزش و تحقیقات خواهند داشت اقدام نمایند.

۴-  در ادامه تلاشهای گذشته، با گامی استوارتر و انگیزه ای پایدار در پیشبرد هفت برنامه راهبردی تعاون و اجرای طرحهای دارای اولویت شامل: توسعه صادرات و بازار تعاونیها، رفع مشکلات تعاونیها درجهت تولید واشتغال بیشتر، گسترش همکاریهای بین تعاونیها، توسعه تعاونیهای تأمین نیاز، تأسیس موثرتر تعاونیهای توسعه و عمران شهرستانی، گسترش تعاونیهای دهیاری­ها وتوسعه روستایی و تقویت حرکت قانونمند وبه دور از هرگونه ضعف ونارسایی تعاونیها تلاش کنیم.

۵-     در پایان ضمن تشکر مجدد از همه عزیزان در سراسر کشور مستدعی است مدیران کل محترم  استانها به نحو مقتضی و حسب صلاحدید از کلیه مسئولین سازمانها و تشکل هایی که در این هفته تلاش و همراهی ویژه ای نموده اند سپاسگزاری و تقدیر به عمل آورند.

منتظر نقطه نظرات، پیشنهادها و راهنمایی های شما در توسعه نهضت تعاون هستیم.

درج دیدگاه