پنج شنبه, اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳

اجرای طرح‌های کشاورزی حفاظتی در قزوین

رئیس سازمان تعاون روستایی استان قزوین با اشاره به اجرای طرح‌های کشاورزی حفاظتی در سطح ۵۰۰ هکتار و طرح مبارزه تلفیقی با آفات در سطح ۳۰ هکتار از اراضی قزوین، تصریح کرد: در این طرح اجرای شیوه‌های جدید خاک ورزی، روش‌های صحیح کاشت، شیوه‌های کاهش اثرات خشکسالی و افزایش بهره وری در تولید رعایت می‌شود. […]

رئیس سازمان تعاون روستایی استان قزوین با اشاره به اجرای طرح‌های کشاورزی حفاظتی در سطح ۵۰۰ هکتار و طرح مبارزه تلفیقی با آفات در سطح ۳۰ هکتار از اراضی قزوین، تصریح کرد: در این طرح اجرای شیوه‌های جدید خاک ورزی، روش‌های صحیح کاشت، شیوه‌های کاهش اثرات خشکسالی و افزایش بهره وری در تولید رعایت می‌شود.

به گزارش تعاون آنلاین، محمود محمودی با بیان اینکه تعاونی‌ها در قبل و بعد از تولید نقش مهمی دارند، تاکید کرد: تأمین و توزیع نهاده‌های دامی و کشاورزی قبل از تولید، بازاریابی و بازار رسانی موجب رونق تولید محصولات کشاورزی و دامی خواهد شد.

بیکاری در استان قزوین کاهش یافت

رئیس سازمان تعاون روستایی استان قزوین از خرید بیش از ۳۱۷ هزار تن انواع محصولات کشاورزی به صورت تضمینی، توافقی و حمایتی از کشاورزان توسط سازمان تعاون روستایی استان در سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: از این میزان بالغ بر ۷۱ هزار تن گندم و کلزا به صورت تضمینی، ۲۴۴ هزار و ۶۱۷ تن سایر محصولات به صورت توافقی و ۲ هزار و ۸۷ تن انواع محصولات کشاورزی به صورت حمایتی خریداری شده است.

این مسئول در خصوص خدمات رسانی به روستاها و توزیع مواد سوختی توسط شبکه تعاون روستایی، اعلام کرد: در سال گذشته ۳۹۱۶۶ هزار لیتر انواع مواد سوختی شامل بنزین، گازوئیل و نفت سفید و همچنین ۳۷۰۱۲۰ کیلو گاز در بین روستاییان استان توزیع شد.

وی با تاکید بر اینکه یکی از وظایف شبکه تعاونی‌های روستایی ارائه خدمات مناسب به روستاییان و کشاورزان است، گفت: در این راستا این سازمان با ۳۰۰ فروشندگی مواد سوختی در روستاهای استان، عاملیت توزیع مواد سوختی را برعهده دارد.

محمودی همچنین با اشاره به ساماندهی فروشگاه‌های مصرف و فروشندگی‌های مواد سوختی، بیان کرد: در این مدت ۹ فروشندگی مواد سوختی و ۶ فروشگاه مصرف ساماندهی و ۴ مرکز خرید محصولات کشاورزی تجهیز و استانداردسازی شده است.

وی با اعلام اینکه در یک سال گذشته ۲۴ میلیون و ۶۱۰ هزار و ۶۸۸ کیلو آرد روستایی در بین روستائیان استان توزیع شده است، گفت: عمده شرکت‌های تعاونی روستایی عامل توزیع آرد روستاییان هستند.

رئیس سازمان تعاون روستایی استان قزوین با بیان اینکه در سال گذشته یک هزار و ۲۷۳ نفر بهره بردار عضو نظام صنفی کشاورزی شدند، تصریح کرد: فعالان بخش کشاورزی و منابع طبیعی که در بخش تولید و خدمات مجوزهای لازم را کسب کرده اند به عضویت نظام صنفی در می آیند.

وی با اشاره به اینکه در این مدت یک هزار و ۲۶۱ فقره پروانه فعالیت نظام صنفی صادر شده است، تصریح کرد: کشاورزان و تولیدکنندگان صنعتی و سنتی مکلفند پروانه فعالیت خود را برابر مقررات از نظام‌های صنفی کارهای کشاورزی دریافت کنند.

محمودی به تولید و توزیع بذر گواهی شده در شرکت‌های تعاون روستایی استان اشاره کرد و افزود: در سال گذشته یک هزار و ۶۶۰ تن انواع بذر اصلاح شده تولید و فرآوری شده است.

وی در ادامه از توزیع ۲ هزار و ۵۵۶ تن انواع بذر اصلاح شده در استان خبر داد و گفت: هدف از توزیع این نوع بذور بالا بردن میزان کمی محصولات کشاورزی است و بذر زمانی ارزش دارد که دارای صفات ارزشمند زراعی بوده و ارزش یک محصول گیاهی نیز به میزان قابل ملاحظه‌ای به کیفیت بذر بستگی دارد.

وی همچنین از تأمین و توزیع ۳۰۴ دستگاه انواع ادوات و دنباله بندهای کشاورزی توسط شبکه تعاون روستایی استان خبر داد.

رئیس سازمان تعاون روستایی استان قزوین گفت: در سال گذشته ۴۱ هزار و ۲۹۳ تن کود شیمیایی، ۲۲۰ تن کودهای ریز مغذی و ۵۰ تن انواع کودهای آلی و زیستی در بین کشاورزان توزیع شد.

این مسئول از تهیه و توزیع ۵۷ هزار و ۲۹۵ تن انواع نهاده‌های دامی خبر داد و اظهار کرد: این نهاده‌ها شامل کنجاله سویا، ذرت دانه‌ای، جو و سبوس گندم بوده است.

محمودی همچنین در ادامه از توزیع ۳۴ هزار و ۷۵۱ کیلوگرم / لیتر سموم شیمیایی خبر داد و گفت: توزیع سموم با کیفیت و به قیمت مناسب توسط شبکه تعاون روستایی صورت می‌گیرد و کارشناسان فنی سازمان برآن نظارت کامل دارند.

وی با بیان اینکه توزیع میوه طرح تنظیم بازار ایام پایانی سال ۹۷ و آغازین سال ۹۸ موفقیت آمیز بوده است، اعلام کرد: سال ۹۶-۹۷، ۱۴۵۰ تن میوه و امسال بیش از ۲۲۰۰ تن میوه در بین مردم توزیع شد.

درج دیدگاه