پنج شنبه, فروردین ۹, ۱۴۰۳

قفل پنجگانه تحریم‌ها با کلید تعاون باز می شود

محمدشریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: قفل های پنجگانه «تحریم»، «رکود»، «تورم»، «فقر» و «بیکاری» را می توان با کلید تعاون شکست.

محمدشریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: قفل های پنجگانه «تحریم»، «رکود»، «تورم»، «فقر» و «بیکاری» را می توان با کلید تعاون شکست.

به گزارش تعاون آنلاین، محمدشریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در سال ۱۹۶۰ میلادی ۱۸۰ میلیون نفر در سراسر جهان عضو تعاونی ها بودند اما اکنون این رقم به ۸۰۰ میلیون نفر رسیده است.

شریعتمداری بیان کرد: تعاونی، شکل نظام یافته مدیریت جمعی است؛ به طوری که در آمریکا ۳۵ درصد محصولات کشاورزی و نیمی از خطوط برق روستایی این کشور به واسطه تعاونگران ساخته می شود.

وی تأکید کرد: تعاونی ها باید به حوزه های فناوری اطلاعات و ارتباطات (آی سی تی)، اقتصاد دانش بنیان و نوآورانه روی بیاورند اما از بین ۹۰ هزار تعاونی فعال، فقط ۲۰۰ تعاونی دانش بنیان در کشور وجود دارد.

تحریم نمی توان روی سرمایه گذاری خارجی حساب باز کرد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد منابعی برایِ کشور تعیین شده است اما نمی توان در شرایط تحریمی روی بخشی از این منابع که بر اساس سرمایه گذاری های خارجی محاسبه شده بود، حساب باز کرد. می توانیم با کمک تعاونی ها از فرصت سرمایه های خرد بهره مند شده و آنها را جذب و وارد مدار اقتصاد کنیم.

به گفته وی، جذب منابع یک و نیم میلیارد دلاری برای اشتغالزایی روستایی و عشایری به توسعه مشاغل، مهاجرت معکوس و عبور از مشکل بیکاری منجر می شود.تعاونی ها باید به سهم ۲۵ درصدی خود از اقتصاد دست پیدا کنند؛ در این مسیر، به همکاری ها و حمایت های مالی نیازمندیم.

 

درج دیدگاه