شنبه, اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

قیمت خرید حمایتی شیر باید افزایش یابد

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی: برای حمایت از دامداران بویژه دامداری‌های خرد باید بهای بیشتر و منصفانه تری برای خرید شیر پرداخت شود.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی گفت: برای حمایت از دامداران بویژه دامداری‌های خرد باید بهای بیشتر و منصفانه تری برای خرید شیر پرداخت شود.

به گزارش تعاون آنلاین، حسین شیرزاد با اشاره به اینکه سازمان مرکزی تعاون روستایی در طرح حمایتی شیر را با قیمت هر کیلو ۱۴۴۰ تومان بصورت علی الحساب از دامداران خریداری می کند افزود: معتقدم اگر بخواهیم از دامداران حمایت کنیم باید رقم بسیار بیشتری پرداخت کنیم.

وی تاکید کرد: این سازمان خود را موظف به حمایت از دامداران می داند و از اجرای برنامه های حمایتی استقبال می کنیم.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی گفت: حضور این سازمان در بازار و خرید حمایتی شیرخام نه تنها به نفع دامداران است بلکه به تعادل بازار مواد لبنی و شرایط مطلوب برای کارخانجات لبنی نیز کمک می کند.

شیرزاد افزود: سازمان مرکزی تعاون روستایی فقط در ۲ تا ۳ درصد بازار شیر حضور دارد و ۹۷ درصد بازار از دست این سازمان خارج است اما این حضور سبب ثبات بازار شیر شده است. شیر خریداری شده بصورت شیرخشک در بورس کالا به فروش می رسد.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی افزود: به کارخانجات لبنی اطمینان می دهم که ۲ تا ۳ درصد سهم قابل توجهی است و اختلالی در روند صادرات و بازار شیر ایجاد نمی کند.

تجار زعفران یارانه های حمایتی دریافت می کنند

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی از اختصاص یارانه و مشوق های حمایتی صادراتی به بازرگانان زعفران خبر داد.

حسین شیرزاد در حاشیه مراسم تجلیل از صاحبان قلم که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما با اشاره به اینکه سازمان مرکزی تعاون روستایی ۶۷ و ۷ دهم تن زعفران را به صورت توافقی خریداری کرده است افزود: ۳۰ تن از این میزان صادر و ۲۹ تن نیز با ضمانت نامه های بانکی به صورت نقدی در بورس کالا فروخته شد.

وی گفت: خرید توافقی زعفران به منظور حمایت از تولید کنندگان خرد در مناطق روستایی انجام شد و این روند با توجه به توسعه زیرکشت زعفران به ویژه در مناطق روستایی ادامه دارد.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی از تدوین سازوکارهای جدید برای خرید توافقی زعفران خبر داد و افزود: در بخش صادرات با همکاری شرکت های تخصصی صادرات زعفران و تولیدکنندگان سنتی و مدرن این محصول برندسازی از محورهای برنامه حمایتی است که در این زمینه اتحادیه های مرکزی کشاورزی بخشی از اجرای طرح را برعهده دارند.

شیرزاد تأکید کرد: با همکاری تولیدکنندگان و صادرکنندگان زعفران این نقص تاریخی را در این محصول برای همیشه رفع خواهیم کرد و زعفران ایران را با برند مشخصی به بازارهای صادراتی عرضه می کنیم.

وی گفت: هم اکنون برندهای بسیار قوی در بازار داخلی فعال اند و امیدواریم بتوانند با عرضه برند مشخصی سهم قابل توجهی از بازارهای صادراتی را بدست بیاورند.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی افزود: میزان صادرات زعفران ۲۰۵ تن پیش بینی شده بود که بیش از ۹۰ درصد این میزان صادر شده است.

شیرزاد درباره مشکلات بازار صادراتی زعفران گفت: بخشی از مشکلات بازار زعفران به علت ساختارهایی است که در بازارهای منطقه ای و در پی اجرای سیاست های تعرفه ای از سوی برخی کشورها تحمیل شده است درحال حاضر این مسائل را پیگیری و رفع خواهیم کرد.  مشکلات نقل و انتقالات مالی رفع شود و بازار صادراتی خوبی را تجربه کنیم.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی از اختصاص یارانه و مشوق های صادراتی به تجار بازار زعفران خبر داد و افزود:برای حمایت از بازرگانان، فعالان و بازارسازان محصول زعفران تلاش می کنیم و در آینده کارگزاران تخصصی را در بازارهای معاملاتی بورس فعال خواهیم کرد.

درج دیدگاه