پنج شنبه, اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳

کارآفرینان استان خوزستان بخوانند/ تسهیلات ویژه برای اشتغالزایی در خوزستان

سهم استان خوزستان از تهسیلات ویژه اشتغال زایی که در قالب قانون بودجه سال جاری پیش بینی شده است، اعلام شد. به گزارش تعاون انلاین، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با اعلام این مطلب در جلسه تیم ارزیابی عملکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شفاف سازی را از اولویت های مدیریت […]

سهم استان خوزستان از تهسیلات ویژه اشتغال زایی که در قالب قانون بودجه سال جاری پیش بینی شده است، اعلام شد.

به گزارش تعاون انلاین، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با اعلام این مطلب در جلسه تیم ارزیابی عملکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شفاف سازی را از اولویت های مدیریت خود خواند و گفت: امسال مزین به نام اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال شده است و با توجه به و تاکید مقام عالی وزارت تلاش خود را معطوف به سیاست های اشتغال زایی دولت و همچنین صیانت از اشتغال موجود کردیم.

سیدنور محمدپور سهم خوزستان را از اعتبارات بند “الف” و “ب” تبصره ۱۸ قانون بودجه در حدود ۱۲۳۰ میلیارد تومان دانست و گفت: بر اساس رسته های شغلی به دنبال تزریق این منابع به حوزه  اشتغال استان هستیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون علاوه بر تشکیل ۹ جلسه کارگروه اشتغال در مرکز استان، پنج کارگروه اشتغال نیز در برخی شهرستان ها برگزار شد.

وی نرخ بیکاری عادی سال ۹۰ را در حدود ۷/۲۵ درصد خواند و گفت: در سرشماری نفوس و مسکن مرکز آمار ایران این نرخ در سال ۹۵ حدود ۱۴.۳ درصد و نرخ مشارکت اقتصادی نیز که در سال ۹۰ حدود ۳۴.۶ اعلام شده بود در سال ۹۵ به ۴۰.۸ درصد رسید که نشانگر بهبود اوضاع اقتصادی در استان بود. اگرچه معتقدیم هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم و باید با مدیریت جهادی این وضعیت را بیش از پیش بهبود بخشیم.

محمد پور یکی دیگر از اولویت های حوزه مسوولیت خود را حفظ جان کارگران عزیز و صیانت از اشتغال موجود دانست و گفت: بر همین اساس بازرسی ها از واحد های پرخطر را در دستور کار بازرسان کار قرار دادیم .

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود به تعاون و لزوم نگاه جدی تر به این حوزه خبر داد و افزود: خوشبختانه بر اساس ظرفیت های بالایی که خوزستان در حوزه  تعاونی دارد امسال در جشنواره تعاونی های برتر کشور چهار تعاونی برتر ملی داشتیم و در صدد هستیم جایگاه تعاونی را در استان ارتقا بخشیم.

درج دیدگاه