جمعه, فروردین ۳۱, ۱۴۰۳

کمک به کاهش فقر و توسعه عدالت اجتماعی

نقش تعاونی‌های کشاورزی تعاونی‌های اعتبار هند دسترسی حدود ۲۰۰میلیون نفر از کشاورزانی را که برای قرن‌ها در چنبره نزولخواران گرفتار بودند، به خدمات مالی-اعتباری فراهم کرده است. این تعاونی‌ها بیش از ۴۰درصد منابع اعتبار کشاورزی این کشور را تامین می‌کند. در رتبه‌بندی شاخص سالانه قوی‌ترین بانک‌های جهان در سال جاری دو بانک تعاونی در رده […]

نقش تعاونی‌های کشاورزی

تعاونی‌های اعتبار هند دسترسی حدود ۲۰۰میلیون نفر از کشاورزانی را که برای قرن‌ها در چنبره نزولخواران گرفتار بودند، به خدمات مالی-اعتباری فراهم کرده است. این تعاونی‌ها بیش از ۴۰درصد منابع اعتبار کشاورزی این کشور را تامین می‌کند.

در رتبه‌بندی شاخص سالانه قوی‌ترین بانک‌های جهان در سال جاری دو بانک تعاونی در رده بالای این رتبه‌بندی قرار گرفتند. شامل: DesjardinsGroup که شبکه‌یی متشکل از ۳۷۶ اتحادیه اعتباری از سراسر کانادا است این گروه با ۶میلیون عضو و ۴۵هزار کارمند است. بزرگ‌ترین انجمن اتحادیه‌های اعتباری در امریکای شمالی است.Norinchukin Bank  که یک بانک تعاونی است به ۳۸۰۰ تعاونی کشاورزی، ماهیگیری و جنگلداری در ژاپن خدمت می‌دهد.

 

توسعه کارآفرینی و ایجاد شغل

در گزارش اشتغال ۲۰۱۴ تعاونی‌ها در ایجاد ۲۵۰ شغل نقش داشته‌اند. ۲۵میلیون نفر مستقیم در تعاونی‌ها اشتغال دارند و ۲۲۵میلیون نفر مربوط به تعاونی‌هایی است که اعضا آنها تولیدکنندگان هستند. خوشه‌های تعاونی‌های کارگری در ایتالیا و اسپانیا نمونه‌های موفقی در زمینه کارآفرینی محسوب می‌شوند.

شرکت تعاونی کارگری موندراگون در منطقه باسک دارای رتبه نهم بزرگ‌ترین گروه تجاری اسپانیا است و بزرگ‌ترین صادرکننده ابزارآلات ماشینی، بزرگ‌ترین تولیدکننده پارچه نخی و سومین تولید‌کننده قطعات خودرو در اسپانیا شده است. این تعاونی همچنین در زمینه فروشگاه‌های زنجیره‌یی رشد سریعی داشته است. اتحادیه فولاد امریکا شغل ۱.۵میلیون نفر از کارگران صنعت فولاد امریکا را که درحال از دست دادن شغل خود بودند، حفظ کرد.

منبع: روزنامه تعادل

درج دیدگاه