پنج شنبه, فروردین ۹, ۱۴۰۳

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت تولید و بسته بندی مواد پروتئینی  کشوراعلام کرد:

قیمت‌ جدید گوشت‌ بسته‌بندی اعلام شد/ آشغال گوشت را دور نریزید

 رسولی با اعلام شماره تلفن ۶۶۵۲۲۵۲۳ گفت: واحد بازرسی و نظارت انجمن با تمام توان آماده رسیدگی به شکایات و انتقادات مردم عزیز خواهد بود.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت تولید و بسته بندی مواد پروتئینی  کشور اعلام کرد: اعضای این انجمن  که شامل تمامی شرکت های قطعه بندی وبسته بندی گوشت می باشند،  ملزم به عرضه گوشت گرم گوساله و گوسفندی وارداتی حداکثر به قیمت تعیین شده توسط انجمن که طبق ضرایب سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان محاسبه و تعیین شده  است.

دکتر مسعود رسولی  با بیان این مطلب به تعاون آنلاین توضیح داد: با توجه به این که گوشت های گرم وارداتی، از زمان ثبت سفارش تا زمان عرضه در فروشگاه ها در سامانه جامع تجارت وزارت صنعت، معدن  وتجارت ثبت می گردد و نیز از زمان دام زنده در کشور مبدا تا زمان عرضه گوشتهای قطعه بندی شده و بسته بندی شده در فروشگاه ها، از نظر بهداشتی کاملا تحت  نظارت و کنترل مستقیم سازمان دامپزشکی کشور قرار دارند، کاملا بصرفه و بهداشتی در اختیار مصرف کننده نهایی که همان خانواده ها هستند قرار می گیرد.

گوشت گوساله ۶۵ هزار تومانی در راه بازار

رسولی با اشاره به تاثیر منفی تولید دور ریز و زباله روی محیط زیست کشور افزود: در حال حاضر تولید ضایعات به معزل مهمی برای محیط زیست کشور تبدیل شده و دور ریز مواد پروتئینی نه تنها باعث آلودگی در محیط زیست کشور به ویژه شهرهای بزرگ شده است، یکی از دلایل ازیاد حیوانات موذی مانند رت ها و سگهای ولگرد شده است. چربی های مواد پروتئینی عامل ایجاد آسیب جدی به محیط زیست هستند. این در حالیست که شرکت های قطعه بندی و بسته بندی با جدا کردن ضایعات گوشت نه تنها به کیف پول خانواده ها و جلوگیری از ورود ضایعات گوشت به سطل های زباله شهری کمک می کنند، این مواد را با فراوری های مجاز به خوراک دام، کود کشاورزی و یا چربی های صنعتی مانند گریس تبدیل کرده و با بازگرداندن آنها به چرخه تولید در کنار کمک به حفظ محیط زیست، می توانند کمک قابل قبولی به اقتصاد کشور باشند.

دبیر این انجمن صنفی کارفرمایی کشوری در ادامه به تاثیر شرکت های زیرمجموعه انجمن در کاهش قیمت تمام شده گوشت و قیمت نهایی مصرف کننده اشاره واضافه کرد: این در حالی است که شرکت ها با همکاری فروشگاه های زنجیره ای از مبلغ تعیین شده و سود حد اقلی خود بخشی را به نفع مردم تخفیف می گذارند که با توجه به گرانی گوشت بتوانند نیاز خود را با قیمت مناسب تر تامین نمایند. دکتر رسولی به اقبال مردم از گوشتهای بسته بندی شده شناسنامه داراشاره کرد و این مهم را نشان دهنده رشد فرهنگ استفاده از گوشتهای سالم و قابل ردیابی دانست.

دکتر رسولی حداکثر قیمت های مصوب انجمن با  نرخ حداقلی خرید لاشه و طیق ضرایب سازمان حمایت برای گوشت گوساله و گوسفند گرم وارداتی برای مصرف کننده را به شرح زیر اعلام کرد:

ران گوساله بدون استخوان و بدون چربی کاملا پاک و بسته بندی شده ۸۹۰ هزار ریال

دست گوساله بدون چربی کاملا پاک شده و بسته بندی شده ۸۸۰ هزار ریال

ران گوسفندی ممتاز بدون چربی، بسته بندی شده ۱۱۲۰هزار ریال

دست گوسفندی ممتاز بدون چربی بسته بندی شده ۱۱۱۰ هزار ریال

نیم شقه ران گوسفندی، بسته بندی شده قیمت مصرف کننده ۸۹۰هزار ریال

نیم شقه دست گوسفندی، بسته بندی شده ۸۸۰ هزار ریال

این در حالیست که قیمت نیم شقه گوسفندی در قصابی ها حد اقل ۱۱۰۰هزار ریال می باشد.

وی همچنین اعلام کرد قیمتهای فوق واقعی بوده و گوشتهای بسته بندی در فروشگاههای زنجیره ای سراسر کشور حداکثر با قیمتهای اعلام شده و در بسیاری مواقع با تخفیف های تشویقی برای رفاه حال خانوار ایرانی برای فروش عرضه می گردند.

 

درج دیدگاه