شنبه, اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

متقاضیان بیمه قالیبافان بخوانند/ایران ۸۲ میلیون دلار فرش به آمریکا صادر کرد

بیکاری چهار میلیون نفر
فرش دستباف

ایران سال گذشته ۸۲ میلیون دلار فرش به بازار آمریکا صادر کرد. عبدالله بهرامی ، رییس اتحادیه صادرکنندگان فرش با اعلام این مطلب در گفتگو با تعاون آنلاین افزود: پس از برجام بازار صادرات فرش ایران رونق گرفت و با برداشته شدن ممنوعیت حضور در بازار آمریکا توانستیم ۸۲ میلیون دلار فرش به این بازار […]

ایران سال گذشته ۸۲ میلیون دلار فرش به بازار آمریکا صادر کرد.

عبدالله بهرامی ، رییس اتحادیه صادرکنندگان فرش با اعلام این مطلب در گفتگو با تعاون آنلاین افزود: پس از برجام بازار صادرات فرش ایران رونق گرفت و با برداشته شدن ممنوعیت حضور در بازار آمریکا توانستیم ۸۲ میلیون دلار فرش به این بازار صادر کنیم.

وی بازار آمریکا را بازاری بسیار مستعد دانست و ادامه داد: امسال نیز صادرات به بازار آمریکا ادامه دارد و پیش بینی می شود وضعیت بازارهای صارداتی فرش ایران با بهبود روبرو شود .

او با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی بین ۲۹ تا ۳۰ ردد از بازار جهانی فرش در دست ایران است، ادامه داد: بازار جهانی فرش ظرفیت حضور پررنگ تر ایران را دارد و لازم است صادرکنندگان فرش در این حوزه با حمایت دولت تدابیری را بیاندیشند .

وی با تاکید بر اینکه آمریکایی ها در سال های عدم حضور فرش ایرانی در بازار این کشور نیز بیشتر از قبل تشنه خرید فرش از ایران شده اند، گفت: در این بازار فرش ایرانی را به هر فرش دیگری ترجیح می دهند و این موقعیت خاصی را پیش روی صادرکنندگان قرار داده است .

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف کشور چین را نیز از بازارهای مهم و نوظهور فرش دانست و گفت: با بهبود موقعیت مالی مردم چین و رشد وضعیت اقتصادی شان، می شود روی این بازار نیز حساب ویژه ای باز کرد . وی در بخش دیگری از این مصاحبه در پاسخ به ای سئوال که برنامه بیمه قالیبافان در چه مرحله ای قرار دارد؟ گفت: در حدود یک میلیون نفر در عرصه فرش فعال هستند که از این تعداد ۳۲۰ هزار نفر تا کنون بیمه شده اند .

این مقام مسئول ادامه داد: مدتی قبل با عنایت وزیر تعاون، کار ور فاه اجتماعی تفاهم نامه ای بین اتحادیه و صندوق بیمه کشاورزان منعقد شد و قرار است قالیبافان نیز از بیکه اجتماعی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان بهره مند شوند .

وی با اشاره به اینکه قرارداد بیمه تکمیلی نیز منعقد شده است، گفت: این قرارداد با بیمه تعاون منعقد شده است تا این قشر زحمتکش مشکل بیمه درمان، بیمه و از کارافتادگی نداشته باشند .

به گفته وی طبق تصمیمات اتخاذ شده قرار است دو برابر حق بیمه ای که توسط بافندگان پرداخت می شود، از سوی دولت تقبل شود.

 

درج دیدگاه