پنج شنبه, اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳

متقاضیان تاسیس تعاونی در قالب روستا- تعاون بخوانند

رییس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی گرگان گفت: تعهد اشتغال شهرستان ۴هزار و ۱۶۳ نفر بوده که تا کنون بیش از ۵۰درصد تحقق یافته است. به گزارش تعاون آنلاین، موسی باک در جلسه با مدیران عامل اتحادیه ها و تعاونی های روستایی گفت: کارورزی، تکاپو، روستا تعاون،مشاغل خانگی، مشوق های بیمه کارفرمایی و حمایت های […]

رییس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی گرگان گفت: تعهد اشتغال شهرستان ۴هزار و ۱۶۳ نفر بوده که تا کنون بیش از ۵۰درصد تحقق یافته است.

به گزارش تعاون آنلاین، موسی باک در جلسه با مدیران عامل اتحادیه ها و تعاونی های روستایی گفت: کارورزی، تکاپو، روستا تعاون،مشاغل خانگی، مشوق های بیمه کارفرمایی و حمایت های تسهیلاتی از جمله طرح هایی است که در قالب بسته اشتغال فراگیر در گرگان اجرا می شود که در رونق اشتغال و کاهش نرخ بیکاری تاثیر بسزایی داشته و دارد.

وی افزود: اشتغال فراگیر برنامه ای کامل و جامع در راستای تحرک نیروی کار و کسب و کار و آموزش و آینده نگری و ایجاد فرصت های شغلی  برای جوانان و جویندگان کار است.

بی باک با اشاره به طرح کارورزی و مزیت های بسیار خوب آن گفت: این طرح یکی از راهکارهای موثر در توسعه اشتغالِ توام با مهارت آموزی برای دانش آموختگان دانشگاهی دانست که آنها را به بازار کار مرتبط و با محیط کاری آشنا و با تجربه می سازد و در نتیجه بهره وری بنگاه های اقتصادی نیز افزایش می یابد.

رییس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی شهرستان گرگان در ادامه با تشریح قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی، خواستارِ هدایت فعالیت های پراکنده و انفرادیِ متقاضیان این طرح به سمت فعالیت های شبکه و پشتیبانی توسط هیات مدیره شرکت های تعاونی روستایی شد.

وی تاکید کرد: طرح روستا تعاون به عنوان یکی از طرح های ذیل برنامه اشتغال فراگیر است که افرادِ بیکار روستایی می توانند با تشکیل تعاونی یا فعال کردن تعاونی های غیرفعال، در یک حرفه مشغول به کار شوند.

بی باک ادامه داد: دولت در طرح روستا تعاون با مزیت هایی نظیر بیمه،تسهیلات،بازاریابی، آموزش و تشکیل زنجیره های حرفه ای از جویندگان کار روستایی، حمایت می کند.

درج دیدگاه