جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

متقاضیان تسهیلات اشتغال خانگی در کردستان بخوانند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان در نشست الگوی جدید طرح توسعه مشاغل خانگی استان، گفت: با اجرای تفاهم نامه سه جانبه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صندوق کارآفرینی امید و جهاددانشگاهی؛ مشاغل زیادی تا پایان امسال در کشور ایجاد می شود که سهم کردستان به عنوان پایلوت این طرح، ۲۶۰۰ شغل است. […]

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان در نشست الگوی جدید طرح توسعه مشاغل خانگی استان، گفت: با اجرای تفاهم نامه سه جانبه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صندوق کارآفرینی امید و جهاددانشگاهی؛ مشاغل زیادی تا پایان امسال در کشور ایجاد می شود که سهم کردستان به عنوان پایلوت این طرح، ۲۶۰۰ شغل است.

به گزارش تعاون آنلاین، در این نشست که معاون جهاد دانشگاهی کشور و رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی مشاغل خانگی وزارت کار حضور داشتند، برهان صلواتی با بیان اینکه کردستان دارای رتبه سوم بیکاری در بین استان‌های کشور است، گفت: کردستان اگر چه دارای ظرفیت‌های مختلفی همچون نیروی انسانی توانمند، منابع طبیعی و کشاورزی و همچنین امکانات زیرساختی است اما به لحاظ مدیریتی محروم بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان ایجاد فرصت‌های شغلی جدید متناسب با بازار کار را لازمه رفع مشکلات حوزه بیکاری در استان دانست و خاطرنشان کرد: انتظار داریم با توجه به ظرفیت استان و آمار بالای بیکاری در کردستان سهم بیشتری را در ایجاد مشاغل در قالب « طرح الگوی جدید توسعه مشاغل خانگی» به استان اختصاص داده شود.

وی با بیان اینکه رفع مشکل بیکاری در کردستان نیاز به کار اساسی دارد و باید از قالب حرف خارج شویم، گفت:  البته کارهای خوبی در این حوزه انجام شده که امیدواریم شاهد خروجی مطلوبی در این حوزه باشیم.

صلواتی خاطرنشان کرد: باید به مشاغل و طرح‌های کوچکی که در دل خانواده‌ها شکل بگیرد بها داده شود و این طرح‌ها به عنوان یک الگو به جامعه معرفی گردد.

در این نشست به پیشنهاد مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان و تعهد رییس شورای اسلامی شهر سنندج، مقرر شد بزودی بازارچه فروش محصولات مشاغل خانگی در سنندج راه اندازی شود.

درج دیدگاه