پنج شنبه, اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳

وثایق قانونی تسهیلات اشتغال روستایی اعلام شد

افزایش 4 برابری تسهیلات مشاغل خانگی

وثیقه هایی که امکان ارائه برای دریافت تسهیلات اشتغالزایی روستایی را دارند اعلام شد . مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین با اشاره به اینکه ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات زمینه ایجاد ۸۰۰۰ شغل در روستاهای استان قزوین را فراهم می کند ، تاکید کرد : برای ایجاد اشتغال روستایی بالغ بر ۱۳۳ میلیارد تومان […]

وثیقه هایی که امکان ارائه برای دریافت تسهیلات اشتغالزایی روستایی را دارند اعلام شد .

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین با اشاره به اینکه ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات زمینه ایجاد ۸۰۰۰ شغل در روستاهای استان قزوین را فراهم می کند ، تاکید کرد : برای ایجاد اشتغال روستایی بالغ بر ۱۳۳ میلیارد تومان سهمیه اعتباری برای استان پیش بینی شده که به طرح های دارای توجیه اقتصادی پرداخت می شود.

مسعود بابایی گفت:سود تسهیلات روستایی برای سرمایه در گردش ۱۰ درصد و سایر بخشها ۶ درصد است و در گرفتن وثیقه نیز تسهیلاتی پیش بینی شده تا اسناد منزل روستایی، زمین کشاورزی، واحدهای دامداری و کشاورزی و حتی سفته هم پذیرفته شود.

 

دبیرکارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان تصریح کرد: سهم اعتبارات روستایی برای آبیک ۷ درصد، شهرستان البرز ۵ درصد، آوج ۱۲ درصد، بویین زهرا ۲۱ درصد، تاکستان ۱۹ درصد و قزوین ۳۶ درصد است.

وی گفت: در این بخش شاخص هایی برای دادن تسهیلات مورد نظر است که جمعیت روستا، نرخ بیکاری و میزان محرومیت و اقتصادی بودن طرح ها از آن جمله است.

بابایی در خصوص تسهیلات اشتغال فراگیر هم اظهارداشت: سهم شهرستان آبیک ۵۸ میلیارد ریال با ۶۱۴ شغل، شهرستان البرز ۱۶۶ میلیارد ریال با ۱۷۵۵ شغل، تاکستان ۷۵ میلیارد ریال با ۷۹۰ شغل، شهرستان آوج با ۳۳ میلیارد ریال و ۳۵۱ شغل و قزوین ۳۹۲ میلیارد ریال با ۴۱۳۵ شغل است.

وی بیان کرد: در اشتغال فراگیر تعداد ۱۶ رسته تعیین شده که سهم صنایع ۴۵.۵ درصد، کشاورزی ۳۷.۷ درصد و میراث فرهنگی ۶۱.۷ درصد است که تاکنون ۷۷ درصد آن محقق شده است.

درج دیدگاه