جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

متقاضیان دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی در اردبیل بخوانند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل از صدور ۳۵ هزار مجوز مشاغل خانگی در استان اردبیل با ۷۰ میلیارد تومان وام کم بهره خبر داد. به گزارش تعاون انلاین ، قاسم رحیمی در هجدهمین جلسه شورای هماهنگی با اعلام این خبر افزود: ساختار اقتصادی اردبیل در حوزه های کشاورزی با ۳۵ درصد، در […]

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل از صدور ۳۵ هزار مجوز مشاغل خانگی در استان اردبیل با ۷۰ میلیارد تومان وام کم بهره خبر داد.

به گزارش تعاون انلاین ، قاسم رحیمی در هجدهمین جلسه شورای هماهنگی با اعلام این خبر افزود: ساختار اقتصادی اردبیل در حوزه های کشاورزی با ۳۵ درصد، در حوزه صنعت با ۲۳ درصد و در حوزه خدمات ۴۲ درصد تعریف شده است.

وی وضعیت شغلی استان اردبیل را یادآور شد و بیان کرد: طبق آخرین سرشماری نرخ بیکاری استان اردبیل ۱۵.۳درصد اعلام شده است که با این رقم اردبیل جزو استان های بیکار کشور محسوب می شود.

وی به ساماندهی ۱۷۴۱تعاونی فعال با ۱۵۰۰۰ نفر اشتغالزایی در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: ما در راستای رسیدگی به شکایت کارگری ۵۰۰۰پرونده دادخواست کارگری را بررسی کرده ایم که مدت زمان رسیدگی به این پرونده ها در هیات  حل اختلاف ۱۷ روز است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در اکثر شهرهای استان مجموعه ورزشی کارگران فعال است،  بیان کرد: در راستای ساماندهی امور کارگران  ستادهای مختلفی در بدنه تعاون،کار و رفاه اجتماعی تشکیل شده است.

رحیمی به پرداخت تسهیلات فراگیر و مشاغل روستای  به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان در استان اشاره کرد و گفت:۱۲۵ میلیارد تومان در بخش مشاغل خانگی روستایی و ۷۵ میلیارد تومان نیز در بخش فراگیر پرداخت شده است.

وی یادآور شد: این اعتبار برای ۲۰۰۰ طرح فعال تعاونی در نظر گرفته شده بود که با راه اندازی این تعاونی ها امیدواریم سیمای اشتغال استان متحول شود.

مدیرکل تعاون،کار نرخ ۱۵.۳ درصد بیکاری در استان را زیبنده اردبیل ندانست و گفت: اردبیل محور کشاورزی در کشور محسوب می شود که انتظار  داریم در این راستا وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی همکاری و مساعدت لازم را انجام دهد.

درج دیدگاه