شنبه, اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

متقاضیان دریافت تسهیلات مشاغل خانگی بخوانند

به طور کلی در ستاد ساماندهی مشاغل خانگی تسهیلات و مشاوره برای افرادی است که آموزش های لازم را دریافت کرده اند و برای شغل مورد نظر آمادگی دارند.

متقاضیان مشاغل خانگی در صورت آموزش، امکان مشاوره و تسهیلات دارند.

رییس دبیرخانه ستاد حمایت از مشاغل خانگی اعلام کرد: متقاضیان مشاغل خانگی که آموزش های لازم برای فعالیت در شغل مورد نظر را داشته باشند امکان دریافت مشاوره و ارایه تسهیلات را دارند .

به گزارش تعاون آنلاین، مهناز امادادی درباره چگونگی دریافت مجوز مشاغل خانگی گفت: به رسمیت شناختن فعالیت ها، قانونمند کردن آنها و ایجاد بستری برای بهره گیری از حمایت های قانونی مهمترین هدفی است که در ستاد مشاغل خانگی وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی دنبال می شود .

وی تاکید کرد: زمانی که تولیدکنندگان در چارچوب فنی و استانداردهایی که توسط دستگاه مربوطه تعیین و اعلام شده است کار کنند، می توانند مجوز مشاغل خانگی را دریافت کنند.

رییس دبیرخانه ستاد حمایت از مشاغل خانگی در خصوص کلاسهای آموزشی که در آموزشگاه های فنی و حرفه ای برگزار می شدند، خاطرنشان کرد: متناسب با نیازی که در بازار و جامعه دیده می شود سازمان فنی و حرفه ای در خصوص کلاس ها تصمیم گیری می کند و اگر مشخص شود که متقاضی و نیاز در بازار وجود دارد حتما کلاس ها برگزار خواهد شد؛ گرچه تقویم کاری در ابتدای هر سال تنظیم می شود اما امکان تغییر در آن وجود دارد.

امامدادی تصریح کرد: به طور کلی در ستاد ساماندهی مشاغل خانگی تسهیلات و مشاوره برای افرادی است که آموزش های لازم را دریافت کرده اند و برای شغل مورد نظر آمادگی دارند. اما در قانون ساماندهی مشاغل خانگی به ضرورت بررسی نیازهای آموزشی تاکید شده است و سازمان فنی و حرفه ای به عنوان متولی این موضوع را پیگیری می کند.

 

درج دیدگاه