شنبه, اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

متوسط دسترسی به گاز در دولت یازدهم ٨۵ درصد شد

تعاون آنلاین – معاون اجرایی رییس جمهوری گفت: در دولت یازدهم متوسط دسترسی به گاز از ۶۶ درصد به ٨۵ درصد افزایش یافت

«محمد شریعتمداری» دیروز در بازدید از نخستین نمایشگاه صندوق های بازنشستگی افزود: ما در حال عبور از چالش های بزرگ همچون رشد منفی اقتصادی، بی ثباتی اقتصادی و اشتغال در کشور هستیم.
شریعتمداری ادامه داد: در سال ۱۳٩٢، مجموع نیروی کار شاغل ٢٠ میلیون و ۴٠٠ هزار نفر بود؛ در حالی که میزان ورودی بازار کار در هر سال به یک میلیون و ٢٠٠ هزار نفر می رسید. اکنون با سرمایه گذاری در بخش های گوناگون میزان اشتغال در کشور در یک سال گذشته به ٧٠٠ هزار نفر رسیده است.
وی گفت: دولت تدبیر و امید تلاش کرده است فضای داخل و خارج را آرام نگه دارد.
به گزارش ایرنا، معاون اجرایی رییس جمهوری شتاب طرح های زیربنایی در زمینه حمل و نقل ریلی و هوایی را قابل ملاحظه توصیف و اضافه کرد: ناوگان ایمن هوایی یکی از نیازهای مهم کشور بود که بدون هزینه از منابع ملی فراهم شد و اکنون نیاز کشور در این زمینه به میزان زیادی مرتفع شده است.
وی افزود: امروز طرح های اقتصادی در سایه سیاستگذاری های کلان در بخش اقتصاد مقاومتی، بکارگیری نیروی انسانی و توان داخلی و برقراری ارتباط با دنیای خارج با شتاب بیشتری نسبت به گذشته به فعالیت ادامه می دهند.

** نقش توسعه ای صندوق ها در بازار سرمایه
قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این آیین گفت: صندوق های بازنشستگی در بازار سرمایه نقش توسعه ای دارند و برای تثبیت سرمایه گام برمی دارند و خدمات بزرگی به سهامداران ارایه می کنند.
«سیدابوالحسن فیروزآبادی» افزود: باید با از منظر قدرت ملی به صندوق ها نگریست؛ زیرا در دوران تحریم بخش زیادی از فشارهای سنگین از شرکت های ثالث اروپایی اعمال می شد که سهامداران آنها صندوق های بازنشستگی آمریکایی بودند.
فیروزآبادی گفت: با وجود مشکلات زیاد در دوران تحریم ها شاهد ضرر و تعطیلی صندوق ها نبودیم و اقدام های توسعه ای خوبی انجام شد حتی در بخش فولاد، سیمان و دارو شاهد رکوردشکنی بودیم.
وی ابراز امیدواری کرد صندوق های بازنشستگی برای خروج از بخش مدیریت اقتصادی و ورود به سهامداری گام بردارند.

درج دیدگاه