جمعه, فروردین ۳۱, ۱۴۰۳

مجلس مشوق های جذب جوانان در بخش خصوصی را تعیین کرد

تعاون آنلاین – نمایندگان مجلس شورای اسلامی مشوق های جذب جوانان فارغ التحصیل در بخش خصوصی و تعاونی را برای کارفرمایان تعیین کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح امروز خانه ملت و در ادامه بررسی مواد اصلاح شده لایحه برنامه ششم توسعه، بند «هـ» ماده ۸۶ این لایحه را تصویب و مشوق‌های جذب فارغ‌التحصیلان دانشگاهی برای کارفرمایان را تعیین کردند؛ هدف از این مصوبه، ترغیب کارفرمایان و کارآفرینان بخش خصوصی به جذب نیروی کار جوان است.

بر اساس این بند «برای ترغیب کارفرمایان و کارآفرینان بخش خصوصی و تعاونی به جذب نیروی کار جوان، کارفرمایانی که در طی برنامه ششم توسعه نسبت به جذب فارغ‌التحصیلان دانشگاهی با مدرک حداقل کارشناسی به صورت کارورزی اقدام کنند، از پرداخت سهم بیمه کارفرما برای مدت دو سال از تاریخ شروع به کار معاف هستند.

تبصره ـ آئین‌نامه اجرایی این بند شامل شیوه معرفی، زمینه‌های کاری اولویت‌دار، نحوه تأمین هزینه و سایر موارد به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در قالب بودجه سنواتی به تصویب هیأت وزیران می‌رسد».

به گزارش مهر، این ماده با ۱۶۱ رأی موافق، ۱۵ رأی مخالف و ۲ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۹ نماینده حاضر در صحن به تصویب مجلس رسید.

درج دیدگاه