سه شنبه, اردیبهشت ۴, ۱۴۰۳

مجلس پیگیر مشکل تعاونی‌ها است

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت که دستگاه های ذیربط اصلاحات مورد نیاز بخش تعاون را اعلام کنند تا در مجلس پیگیری شود.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت که دستگاه های ذیربط اصلاحات مورد نیاز بخش تعاون را اعلام کنند تا در مجلس پیگیری شود.

به گزارش تعاون آنلاین، محمد جواد کولیوند در سیزدهمین جشنواره تعاونی های برتر استان البرز در تالار میلاد شهرداری کرج افزود: با اعلام این اصلاحات، ظرف مدت کوتاهی به عنوان یک طرح در مجلس ارائه و به کمیسیون های تخصصی برده می شود تا بتوان اصلاحات مورد نیاز را اعمال و قانون جامعی در این خصوص به تصویب رساند.

وی با بیان اینکه در طول دوران پس از پیروزی انقلاب برخی از تعاونی ها موفق و برخی نیز ناموفق عمل کرده اند اظهار داشت: عدم حمایت، نداشتن تخصص و تجربه کافی و سوء استفاده سبب شده تا برخی تعاونی نتوانند موفق عمل کنند.

کولیوند گفت: ۲۵ درصد سهم کشور که در برنامه ششم توسعه نیز ذکر شده مربوط به تعاونی ها است این در حالی است که این سهم هم اکنون کمتر از ۷ درصد می باشد که به عملکرد برخی از تعاونی ها باز می گردد.

وی ادامه داد: شاهد هستیم که برخی تعاونی ها ضربه هایی زده اند و این سبب شده تا مردم نسبت به سرمایه گذاری پول هایشان در تعاونی ها بدبین باشند و بی تفاوت از کنار آن بگذرند.

کولیوند افزود: این در حالی است که در شرایط حساس کنونی تعاونی ها نقش عظیمی در اقتصاد کشور می توانند داشته باشند و نباید مردم را نسبت به آنها بی اعتماد کرد.

درج دیدگاه