پنج شنبه, فروردین ۳۰, ۱۴۰۳

طرح های اشتغالزای استان آذربایجان شرقی به ثبت رسید

استاندار آذربایجان شرقی گفت: ۲ هزار و ۳۵۸ طرح اشتغالزایی از استان به منظور استفاده از تسهیلات رونق تولید در سامانه بهین یاب ثبت شده است.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: ۲ هزار و ۳۵۸ طرح اشتغالزایی از استان به منظور استفاده از تسهیلات رونق تولید در سامانه بهین یاب ثبت شده است.

به گزارش تعاون آنلاین،  مجید خدابخش در جلسه شورای اشتغال استان افزود: از این تعداد یک هزار و ۲۴ طرح بررسی و به بانک‌ها معرفی شده اما تنها ۹ طرح منجر به عقد قرارداد و پرداخت تسهیلات شده که رقم بسیار پایینی است.

وی با تاکید بر جذب تسهیلات در ۱.۵ ماه آینده، اظهار داشت: باید از سهمیه تسهیلات رونق تولید و بهین‌یاب به نحو احسن استفاده کرد.

استاندار آذربایجان شرقی یادآوری کرد: رییس ‌جمهوری تا آخر تیر ماه امسال به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای جذب تسهیلات اشتغال سال ۹۶ مهلت داده است که اگر این تسهیلات جذب نشود عودت داده شده و فرصت استفاده از آن از دست می‌رود.

خدابخش با بیان اینکه برخی از متقاضیان تسهیلات رونق تولید بعد از معرفی کمیته فنی به بانک‌ها انصراف می‌دهند، ادامه داد: مسایل حوزه پرداخت تسهیلات باید آسیب‌ شناسی و موانع پیش روی برطرف شود.

وی گفت: بانک‌ها بدون محدودیت به تمامی رسته‌ها وام پرداخت کنند و اگر واحدهایی هم قبلا از وام طرح‌هایی مانند رونق تولید استفاده کرده‌اند می توانند برای توسعه واحد تولیدی خود بدون محدودیت وام دریافت کنند.

استاندار آذربایجان ‌شرقی اظهار داشت: مدیران دستگاه های متولی به همراه متقاضیان تسهیلاتی که پرداخت آن در کارگروه به تصویب رسیده است باید در بانک‌ها حضور یابند و دلیل پرداخت نشدن تسهیلات را بررسی کنند.

خدابخش با انتقاد از حضور نیافتن برخی از مدیران در جلسات استان و معرفی نماینده گفت: به این مدیران بار اول تذکر داده می شود و در نوبت دوم باید از استان بروند زیراکه آنان حوصله حضور در جلسات و مدیریت مسایل را ندارد.

درج دیدگاه