جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

معاون وزیر آموزش و پرورش:

مدارس تعاونی می‌شوند

تعاون آنلاین – با تشکیل مدارس تعاونی تنوع مدارس به ۱۸ نوع مدرسه می رسد.

شکیل مدارس تعاونی در حالی است که وزیر آموزش و پرورش چند روز پیش در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما از کاهش تنوع مدارس خبر داده بود.
علی زرافشان در این مصاحبه گفت: در مدارس تعاونی کارکنان مدرسه یک تعاونی را تشکیل می دهند و محصولاتی را به شکل تعاونی تولید و عرضه می کنند.
وی افزود: با امضای تفاهم نامه ای که با وزارت تعاون منعقد شده است اداره این مدارس به صورت تعاونی انجام می شود و مشارکت کارکنان، اولیاء و دانش آموزان در اداره مدرسه بیشتر خواهد شد.
وی تأکید کرد: در این مدارس مدیریت مدرسه، یک مدیریت همراه با مشارکت اولیاء و دانش آموزان است و منابع مالی مدرسه را کارکنان، اولیاء و دانش آموزان تأمین می کنند که این امر سبب هم افزایی بین کارکنان مدرسه و اولیاء می شود.
زرافشان با اشاره به اینکه مدارس تعاونی به صورت دولتی و غیر دولتی می توانند فعالیت داشته باشند، خاطر نشان کرد : با تشکیل این مدارس ساختار تعاونی که یکی از شکل های مشارکت در جامعه است محقق می شود.
معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: آئین نامه تغییر مدارس عادی به تعاونی تدوین و بر اساس آن شاخص های تأسیس مدارس تعاونی مشخص شده است.
زرافشان به اختلاف مدرسه هیئت امنایی و تعاونی اشاره و تصریح کرد: در مدارس هیئت امنایی مشارکت مجموعه ذینفعان محلی برای اداره مدرسه تأمین می شود اما این مدارس در چارچوب قانون تعاون فعالیت نمی کنند.
به گزارش واحد مرکزی خبر، وی به پیش ثبت نام مدارس غیر دولتی اشاره کرد و افزود: پیش ثبت نام در مدارس غیر دولتی که از اسفند شروع می‌شود به دلیل اعلام نشدن شهریه سال تحصیلی آینده به مدارس، وجهه قانونی نداشته و تخلف است.
وی یادآور شد؛ مطابق دستور العمل، ثبت نام مدارس دولتی و غیر دولتی از اول خرداد آغاز می شود و مدارس غیر دولتی حق دریافت هیچ گونه وجه در این ایام برای پیش ثبت نام سال تحصیلی آینده را ندارند.

درج دیدگاه