پنج شنبه, فروردین ۳۰, ۱۴۰۳

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف: امنیت شغلی قالیبافان را بیمه تضمین می‌کند

یک مقام مسئول بخش تعاون می‌گوید: دولت باید حمایت بودجه‌ای و بیمه‌ای خود را از تولیدکنندگان فرش دستباف برندارد چون امنیت شغلی و آتیه بافندگان به بیمه وابسته است. عبداله بهرامی اظهار کرد: بر اساس برنامه بیمه تامین اجتماعی که در سال ۱۳۸۸ مصوب شد ۴۶۰ هزار بافنده فرش ظرف پنج سال بیمه شدند ولی […]

یک مقام مسئول بخش تعاون می‌گوید: دولت باید حمایت بودجه‌ای و بیمه‌ای خود را از تولیدکنندگان فرش دستباف برندارد چون امنیت شغلی و آتیه بافندگان به بیمه وابسته است.

عبداله بهرامی اظهار کرد: بر اساس برنامه بیمه تامین اجتماعی که در سال ۱۳۸۸ مصوب شد ۴۶۰ هزار بافنده فرش ظرف پنج سال بیمه شدند ولی اکنون دو سال است که بیمه قالیبافان قطع شده است.

وی ادامه داد: متاسفانه همت کافی برای پوشش تامین اجتماعی بافنده ها وجود ندارد و تسهیلات مورد نیاز در اختیار قالیبافان قرار نمی گیرد به همین دلیل قراردادی با بیمه تعاون منعقد کردیم که بر اساس آن همه بافندگان کشور و صنایع دستی بتوانند از بیمه تکمیلی درمانی، بیمه حوادث، بیمه عمر و پس انداز استفاده کنند.

به گزارش ایسنا، بهرامی افزود: علاوه بر آن قراردادی با بانک توسعه تعاون به امضا رساندیم که بر اساس آن به ازای هر نفر شش میلیون تومان وام بدون سپرده‌گذاری با بازپرداخت سه ساله و با نظارت اتحادیه اختصاص یابد و این حمایت مالی در ۳۱ استان کشور گسترش یابد.

مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های فرش دستباف برخورداری از حمایت بیمه‌ای را برای بافندگان مهم دانست و گفت: بیمه تامین اجتماعی برای یک صنعتگر از جهت تامین آتیه و امنیت شغلی اهمیت دارد و جزو مشاغل خانگی برای زنان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به تنوع بالای تولیدات فرش و صنایع دستی ایران، افزود: باید از این مزیت در عرضه محصولات به بازارهای هدف استفاده کنیم و توان رقابت پذیری خود را در نمایشگاه‌های خارجی به نمایش بگذاریم.

درج دیدگاه