سه شنبه, اسفند ۲۹, ۱۴۰۲

مدیرکل تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی زنجان: کارگران و کارفرمایان شرکای اجتماعی دولت در تصمیم سازی‌ها هستند

مدیرکل تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: کارگران و کارفرمایان شرکای اجتماعی دولت در تصمیم سازی ها و سیاستگذاری ها هستند. به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان، محمدرضا یوسفی در مراسم جشن بزرگ فجر کارگری و کارآفرینی شهرستان ابهر گفت: تصویب قانون کار جمهوری اسلامی ایران و […]

مدیرکل تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: کارگران و کارفرمایان شرکای اجتماعی دولت در تصمیم سازی ها و سیاستگذاری ها هستند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان، محمدرضا یوسفی در مراسم جشن بزرگ فجر کارگری و کارآفرینی شهرستان ابهر گفت: تصویب قانون کار جمهوری اسلامی ایران و قانون بیمه بیکاری یکی از دستاوردهای مهم انقلاب در حوزه کار و تولید است.

یوسفی ادامه داد: این رویکرد مهم با سازوکار سه جانبه گرایی توانسته کارگران و کارفرمایان را به عنوان شرکای اجتماعی دولت در تصمیم سازی ها و سیاستگذاری ها و حتی در مراحل اجرایی سهیم نماید و در بسط و گسترش عدالت در این حوزه ایفای نقش نماید.

وی اجرای قوانین مرتبط نظیر؛ قانون کار، قانون تامین اجتماعی، قانون بخش تعاونی اقتصاد، قانون ساختار نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی ، صیانت از نیروی کار با تاکید بر ارتقای بهره وری نیروی کار،ارتقای شاخص های فرهنگی و اجتماعی کارگران و کارفرمایان، ایجاد تعادل در بازار کار ،افزایش سهم بخش تعاون در اقتصاد ملی ،توسعه و ارتقای شاخص های رفاه اجتماعی،کاهش نرخ بروز آسیب اجتماعی ،گسترش و ارتقای بیمه های اجتماعی  و پایداری و تعادل بین منابع و مصارف صندوق های بیمه اجتماعی را از جمله ماموریت های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد.