پنج شنبه, فروردین ۹, ۱۴۰۳

زیرساخت‌ها برای تحقق سهم ۲۵درصدی تعاون در اقتصاد فراهم نیست

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد با اشاره به لزوم توسعه اقتصاد به شیوه تعاونی گفت: زیرساخت ها برای تحقق سهم ۲۵ درصدی تعاون در اقتصاد فراهم نیست. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد با اشاره به لزوم توسعه اقتصاد به شیوه تعاونی گفت: زیرساخت ها برای تحقق سهم ۲۵ درصدی تعاون در اقتصاد فراهم نیست.

احیای تعاونی‌ها پایانی بر مشکل اشتغال زنان/ تنها ۳ درصد از سهم تعاونی‌ها در اقتصاد محقق شده است

به گزارش تعاون‌انلاین، محمدحسین ریاحی در نشست مدیران اتاق های تعاون منطقه پنج کشور که با حضور رخیصی هیئت رئیسه اتاق تعاون کشور، مرعشی معاون پارلمانی اتاق تعاون کشور و روسای اتاق تعاون استان های کرمان، سیستان و بلوچستان ، هرمزگان و اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: موضوع تعاون یک رویکرد موثر و انقلابی بعد از پیروزی انقلاب است که در قالب آیات و روایات هم تاکید شده و یک رکن اقتصادی برای کشور است.

وی با تاکید بر اصل ۴۴ قانون اساسی با محوریت موضوع تعاون ادامه داد: تا چندسال گذشته وقتی حرف از تعاون به میان می آمد فقط سه دهک پایین جامعه در ذهن ها تداعی می گردید و الگوی جدیدی از تعاون وجود نداشت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با بیان اینکه کشورهای توسعه یافته شیوه های تعاونی را سرلوحه کار خود قرار داده اند و با استفاده از منابع خرد و سرمایه های مختلف توسعه را دنبال می کنند اضافه کرد: امروز خوشبختانه در کشور ما نیز شرکت های دانش بنیان خودشان را در قالب تعاونی نشان داده که حرکتی رو به جلو در کشور محسوب می شود.

وی با بیان اینکه در تعاونی می توانیم از تفکر کارآفرینی و خرد و خلاقیت جمعی هم بهره مند باشیم افزود: می توان تقسیم کار را به نحوه مطلوب در حوزه تعاونی داشت و با چیدمان درست منابع و سرمایه های خرد، پروژه ها و خروجی مثبتی داشته باشیم و کارآفرینی کنیم.

ریاحی افزود: با گذشت ۴۰ سال از انقلاب اسلامی هنوز سهم ۲۵ درصدی تعاونی ها در اقتصاد محقق نشده زیرا زیرساخت های این موضوع هنوز فراهم نیست و لازم است ۲۵ درصد از بانک ها و بیمه و بورس کشور به صورت تعاونی باشد.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر نگاه به تعاونی ها اجتماعی است نه اقتصادی عنوان کرد: زمانی این موضوع محقق می شود که بتوان همه عوامل اجتماعی و اقتصادی را کنار هم چیدمان کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد با اشاره به نگاه مثبت وزارتخانه به این حوزه افزود: در استان یزد با توجه به تفاهم نامه هایی که با اتاق تعاون داریم تقریبا بیشترین وظایف حوزه تعاون در حوزه غیرحاکمیتی به اتاق تعاون تفویض شده و این اداره کل در حیطه نظارت های محول شده اقدامات موثری انجام داده است.

وی خاطر نشان کرد: امید است در قالب هم اندیشی ها در سطح مناطق در رونق تولید و افزایش سهم اقتصاد به شیوه تعاون نقش آفرین باشیم و با تنویر افکار عمومی در حوزه تعاون، راهکارهای توسعه تعاون را به صورت عملیاتی داشته باشیم.

درج دیدگاه