جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

مدیرکل تعاون اصفهان:باوری که کالای خارجی باکیفیت‌تر است باید تغییر کند

اقدامات تعاونی ها برای حمایت از کالای ایرانی

سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵، ۳.۳ نرخ بیکاری استان اصفهان کاهش پیدا کرد اما هنوز ۲ درصد از نرخ متوسط کشوری عقب هستیم؛ بیشترین نگرانی ما برای اشتغال تحصیل‌کرده‌ها است که باید فکری برای این موضوع کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان گفت: وظیفه مردم ترغیب خودشان و دیگران به خرید کالای ایرانی است اما وظیفه کارگران تلاش برای افزایش کیفیت کالای داخلی است؛ این باور غلط که کالای خارجی باکیفیت‌تر است باید تغییر کند.

به گزارش تعاون آنلاین، محسن نیرومند به مناسبت هفته کارگر گفت: ۷۰ درصد مردم استان اصفهان از قشر کارگر هستند و به همین دلیل انتظار داریم مسؤولان این جمعیت را ببینند؛ انتظار داریم با نام‌گذاری میادین و خیابان‌ها به نام ۶ هزار و ۴۰۰ شهید کارگری آن‌ها را یاد کنند.

وی افزود: کارگران استان در سنگر کار و تولید با صبر و اعتماد سرشار از عشق به ولایت در سنگرهای دفاع مقدس و میادین کار، ایثارگری کردند و اگر این ایثارگری‌ها نبود شاهد موفقیت‌هایمان نبودیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان گفت: مقام معظم رهبری با شعار سال به دنبال توجه مردم به اجرای شعار اقتصاد مقاومتی و دوم توجه مسؤولان به برنامه‌ریزی برای این شعار است.

نیرومند اضافه کرد: وظیفه مردم ترغیب خودشان و دیگران به خرید کالای ایرانی است اما وظیفه کارگران تلاش برای افزایش کیفیت کالای داخلی است؛ این باور غلط که کالای خارجی باکیفیت‌تر است باید تغییر کند.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه‌ای که دولت برای خود تعیین کرده است منع از خرید کالای خارجی در حالی که کالای مشابه ایرانی وجود دارد، است؛ خواسته ما از دولت اصلاح قوانین بانکی برای حمایت از تولیدکنندگان، بهبود فضای کسب و کار، شناسایی کانون‌های فساد، شناساندن کالاهای وطنی از طریق رسانه‌ها است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان اذعان داشت: از دولت انتظار داریم کالای قاچاق کنترل شود که اگر این اتفاق بیفتد بسیاری از مشکلات ما حل خواهد شد.

وی ادامه داد: سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵، ۳.۳ نرخ بیکاری استان اصفهان کاهش پیدا کرد اما هنوز ۲ درصد از نرخ متوسط کشوری عقب هستیم؛ بیشترین نگرانی ما برای اشتغال تحصیل‌کرده‌ها است که باید فکری برای این موضوع کرد.

نیرومند تشریح کرد: بالغ بر ۳۴۰ برنامه به مناسبت هفته کار و کارگر در استان پیش‌بینی شده و شروع هفته را با حضور در گلستان شهدا و ادای احترام به شهدای انقلاب و دفاع مقدس آغاز کردیم.

درج دیدگاه