جمعه, اردیبهشت ۷, ۱۴۰۳

مدیرکل تعاون روستایی چهارمحال و بختیاری خبر داد: حذف واسطه ها از طریق شرکت های تعاونی/ اجرای طرح یک‌جا کشتی

حذف واسطه ها از طریق شرکت تعاونیمدیرکل تعاون روستایی چهارمحال و بختیاری
مدیرکل تعاون روستایی چهارمحال و بختیاری جان‌محمد الله‌یاری

الله‌یاری : محصولات از طریق حذف واسطه‌ها و گسترش زنجیره تولید محصولات کشاورزی برای افزایش درآمد کشاورزان از طریق شرکت‌های تعاونی وارد بازار می‌شود.

مدیرکل تعاون روستایی چهارمحال و بختیاری با اشاره به افزایش تعداد شرکت‌های تعاونی روستایی گفت: ۱۴۹ شرکت تعاونی روستایی در چهارمحال و بختیاری فعالیت می‌کند که از این تعداد شرکت ۱۴ شرکت در حوزه تعاونی روستایی زنان، ۵۵ شرکت تعاونی روستایی و ۸۰ شرکت نیز در حوزه شرکت تعاونی تولید و کشاورزی فعالیت می‌کنند.

جان‌محمد الله‌یاری با اشاره به اجرای طرح «یک‌جا کشتی» در استان افزود: در این طرح شرکت‌های تعاونی تولیدی برای جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی تشکیل و محصولات کشاورزی در مزارع وسیع کشت می‌شود.مدیرکل تعاون روستایی چهارمحال و بختیاری با اشاره به توسعه تشکل‌ها و گسترش تعاونی‌های باغداران بیان کرد: محصولات از طریق حذف واسطه‌ها و گسترش زنجیره تولید محصولات کشاورزی برای افزایش درآمد کشاورزان از طریق شرکت‌های تعاونی وارد بازار می‌شود. در راستای اجرای طرح‌های اشتغال توسط شرکت‌های تعاونی از صندوق توسعه ملی در این زمینه استفاده می‌شود.

وی با اشاره به سایر برنامه‌های شرکت‌های تعاونی تصریح کرد: ایجاد زنجیره تولید، توسعه سردخانه‌ها، افزایش خریدهای توافقی از کشاورزان و دامداران، توسعه تعاونی‌های زنان روستایی و توسعه نظام صنفی از جمله برنامه‌های شرکت‌های تعاونی است.

درج دیدگاه