جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

مدیرکل حمایت از مشاغل وزارت کار: ۱۸ هزار مقرری بگیر بیمه بیکاری صاحب شغل شدند

  مدیر کل حمایت از پایداری مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار از اشتغال مجدد ۱۸ هزار مقرری بگیر بیمه بیکاری خبر داد. به گزارش تعاون انلاین، کریم یاوری با بیان اینکه امسال نیز سیاست تمرکز بر بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط را دنبال خواهیم کرد، اظهار داشت: بنگاه‌هایی که نیاز به بازسازی و نوسازی […]

 

مدیر کل حمایت از پایداری مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار از اشتغال مجدد ۱۸ هزار مقرری بگیر بیمه بیکاری خبر داد.

به گزارش تعاون انلاین، کریم یاوری با بیان اینکه امسال نیز سیاست تمرکز بر بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط را دنبال خواهیم کرد، اظهار داشت: بنگاه‌هایی که نیاز به بازسازی و نوسازی دارند و طرح نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی را با پراخت تسهیلات مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

وی، از اشتغال مجدد ۱۸ هزار نفر از مقرری بگیران بیمه بیکاری خبر داد و گفت: پیگیری اشتغال مجدد مقرری بگیران بیمه بیکاری در اولویت وظایف قانونی متولیان اجرای قانون بیمه بیکاری است و سازمان آموزش فنی و حرفه ای مکلف شده زمینه آموزش مهارت های مورد نیاز بازار کار و باز آموزی مهارت کارگران تحت پوشش بیمه بیکاری را از طریق آموزش در کارخانه‌ها یا مراکز این سازمان فراهم کند.

مدیرکل حمایت از پایداری مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار تاکید کرد: کارفرمایان برای بهره مندی کارگران از مزایای قانونی بیمه بیکاری باید در تمام واحد های تولیدی، صنعتی و خدماتی نسبت به بیمه نیروهای خود اقدام کنند.

وی خاطر نشان کرد: در صورت هر گونه تغییر یا بازسازی خط تولید برای بهینه کردن تولید و جابه جایی کارگاه و ماشین آلات از سوی کارفرمایان و سرمایه گذاران، کارگران در طول مدت زمان اصلاح و بازسازی با مصوبه شورای عالی کار تحت پوشش بیمه بیکاری قرار می گیرند.

درج دیدگاه