چهارشنبه, اردیبهشت ۵, ۱۴۰۳

مدیر تعاون استان کردستان پاسخ داد: بخش تعاون برای کولبران چه برنامه‌ای دارد؟

مدیر تعاون استان کردستان از آمادگی بخش تعاون برای ساماندهی وضعیت کار کولبران و تشکیل بازارچه‌های مرزی تعاون محور خبر داد.

مدیر تعاون استان کردستان از آمادگی بخش تعاون برای ساماندهی وضعیت کار کولبران و تشکیل بازارچه‌های مرزی تعاون محور خبر داد.

میزان صادرات تعاونی‌های کردستان چقدر است؟

علی اصغر عباسی با بیان این مطلب در گفت و گو با تعاون‌آنلاین با اعلام این مطلب افزود:مساله اشتغال و ساماندهی کولبران مختص بخش تعاون نیست اما ما آمادگی داریم با سازمان‌های مسئول نسبت به ساماندهی وضعیت کاری این عزیزان مشارکت کنیم.

وی تصریح کرد: در استان کارگروهی برای ساماندهی وضعیت مرزنشینان تشکیل شده است و ایجاد بازارچه‌های مرزی در قالب تشکل‌های تعاونی از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: ایجاد تعاونی‌های بزرگ در مناطق مرزی مانند تعاونی توسعه عمران یکی از این برنامه‌هاست که خوشبختانه اکنون در شهرستان مریوان با کمک فرماندار، امام جمعه و سایر نهادها در حال اجراست.

وی تاکید کرد: می توان در قالب تشکیل تعاونی‌های بزرگ و فراگیر، به توسعه اشتغال در زمینه‌های کشاورزی، صنایع تبدیلی، گسترش باغات، صنایع دستی و … اقدام کرد.

وی خاطر نشان کرد: با گسترش تعاونی‌های بزرگ و فراگیر، اشتغالزایی در مناطق مرزی افزایش می یابد در نتیجه می توان به جایگزینی این مشاغل با کولبری امیدوار بود.

وی گفت: اکنون برنامه ریزی هایی با اداره کل تعاون شهرستان های سقز، بانه و … شده و در نظر داریم در راستای اجرای تعهدات اقتصاد مقاومتی، تشکیل تعاونی‌های بزرگ را سرلوحه امور قرار دهیم که خوشبختانه این مساله با استقبال خوب سرمایه‌گذاران محلی مواجه شده است.

وی افزود: امید است با حمایت مسوولان و آحاد مختلف مردم این تعاونی های هرچه زودتر تشکیل شود زیرا در این صورت وضعیت معیشت و اشتغال کولبران ساماندهی خواهد شد.

عباسی عنوان کرد: استان کردستان دارای ظرفیت ها و پتانسیل های فراوانی است و می توان با مشارکت و به شکل تعاونی کارهای تولیدی فراوانی را راه اندازی کرد البته این مساله به حمایت جدی دولت نیز نیازمند است و به حتم اجرای این موارد به ده ها میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و باید گفت در نهایت مشکل معیشت و اشتغال مرزنشینان در استان کردستان رفع خواهد شد.

وی بیان کرد: همان طور که ذکر شد اگر حمایت صورت گیرد سرمایه گذاران محلی مشارکت می کنند زیرا تجربه این کار در مریوان نشان داد که استقبال اهالی از فعالیت های تعاونی با هدف اشتغال مرزنشینان بسیار مورد توجه قرار می گیرد و این عزیزان با اشتیاق طرح ها و برنامه ها را دنبال می کنند.

وی خاطرنشان کرد: با هدایت پول‌های سرگردان به بخش تعاونی می توان مشکلات اقتصادی را ساماندهی کرد.

مدیر تعاون استان کردستان اضافه کرد: در استان ۱۸۲۴تعاونی فعال وجود دارد که یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر عضو این تعاونی‌ها هستند. البته از این تعداد ۷۹۵هزار تفر عضو تعاونی سهام عدالت هستند.

درج دیدگاه