چهارشنبه, اردیبهشت ۵, ۱۴۰۳

مدیر کل دفتر آموزش، تحقیقات و ترویج تعاونی ها: مهارت های مدیریتی، اولویت آموزشی بخش تعاون

حمداله رستمی
حمداله رستمی معاون ترویج آموزش وزارت-تعاون

به گزارش تعاون آنلاین، مدیر کل دفتر آموزش، تحقیقات و ترویج تعاونی ها  اولویت آموزش بخش تعاون را مهارت های مدیریتی، مباحث و رشته های مربوط به مدیریت تعاونی ها عنوان کرد. حمدالله رستمی توسعه مهارت های مدیریتی را مواردی مانند ارتقای بهره وری، مدیریت مالی، مدیریت بازار، مدیریت صادرات، مدیریت فروش، مدیریت منابع انسانی […]

به گزارش تعاون آنلاین، مدیر کل دفتر آموزش، تحقیقات و ترویج تعاونی ها  اولویت آموزش بخش تعاون را مهارت های مدیریتی، مباحث و رشته های مربوط به مدیریت تعاونی ها عنوان کرد.

حمدالله رستمی توسعه مهارت های مدیریتی را مواردی مانند ارتقای بهره وری، مدیریت مالی، مدیریت بازار، مدیریت صادرات، مدیریت فروش، مدیریت منابع انسانی و روابط کار عنوان کرد که در تعاونی ها باید به آن ها توجه شود.

رستمی با اشاره به اینکه پیش از این هم راجع به این مهارت ها کارهایی صورت گرفته، گفته است که باید بیشتر در این حوزه ها کار شود؛ چرا که بازار در حال رقابتی شدن است و در این بازارها باید وسعت مدیریت و کیفیت کارها بیشتر شود.

او با بیان اینکه باید بر دوره ها و آموزش های مدیریتی تمرکز کرد گفت: باید هم تعاونی ها، ادارات و هم مدیران ما برای ماندگار و سودآور شدن کااهاشان تلاش کنند و برای نیل به این اهداف و ارتقای کیفیت خود و نیروهای انسانی شان، خدمت موثرتر و رقابتی تر ارائه کنند.

رستمی همچنین درباره برنامه های پیش رو برای پیشبرد اولویت های آموزشی تعاون گفت: ما درحال طراحی سیستم آموزش مجازی هستیم و ۱۰ دوره را طراحی کرده ایم که اکنون قابل دسترس است.

او با اشاره به اینکه این دوره ها پیشنها تعاونی هاست افزود: قرار بر این است که این دوره ها توسعه یابد و آموزش مجازی امکان این را فراهم می کند که همه تعاونی ها در همه نقاط کشور به دورهای آموزشی دسترسی داشته باشند.

مدیر کل دفتر آموزش، تحقیقات و ترویج تعاونی ها در ادامه بیان کرد: پیشنهاد ما جلب مشارکت نهادهای دیگر یعنی خود نهادهای تعاونی مثل اتاق های تعاون و اتحادیه هاست تا در بحث آموزش، مشارکت قوی تر و  فعال تر داشته باشند.

به گفته رستمی همچنین توصیه شده است که در سال جاری اجرای برنامه های آموزشی  به این نهادهای تعاونی واگذار شود.

درج دیدگاه