پنج شنبه, اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳

مدیر کل دفتر تعاونی‌های توزیعی مطرح کرد ۶۵۰ تعاونی اعتبار نیازمند تمدید مجوز

مدیر کل دفتر تعاونی‌های توزیعی
مدیر کل دفتر تعاونی‌های توزیعی

مدیر کل دفتر تعاونی‌های توزیعی گفته که نزدیک به ۶۵۰ تعاونی اعتبار داریم که مجوز موقت داشتند و مدت‌‌شان تمام شده‌است که باید برای تمدید مجوز اقدام کنند. به گزارش تعاون‌آنلاین، احمد بیگدلی‌شاملو همچنین از فعالیت ۲۲۵ تعاونی اعتبار که در حال حاضر مجوزشان صادر شده‌ خبر داده‌است. به گفته بیگدلی در چارچوب ساماندهی از […]

مدیر کل دفتر تعاونی‌های توزیعی گفته که نزدیک به ۶۵۰ تعاونی اعتبار داریم که مجوز موقت داشتند و مدت‌‌شان تمام شده‌است که باید برای تمدید مجوز اقدام کنند.

به گزارش تعاون‌آنلاین، احمد بیگدلی‌شاملو همچنین از فعالیت ۲۲۵ تعاونی اعتبار که در حال حاضر مجوزشان صادر شده‌ خبر داده‌است.

به گفته بیگدلی در چارچوب ساماندهی از سوی بانک مرکزی و وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی، اغلب تعاونی‌هایی که مجوز نداشته‌اند منحل شده و یا ادغام شده‌اند.

او درباره فرایند و نحوه تشکیل مؤسسات اعتباری جدید گفت: در آغاز کار، بانک مرکزی باید موافقت خود را تشکیل مؤسسه‌های مورد نظر اعلام کند و بعد از اینکه تشکیل شدند باید به دنبال این باشند که مجوز بگیرند؛ چراکه هنگامی که تعاونی هنوز تشکیل نشده‌است نمی‌توان مجوزی برای آن صادر کرد.

بیگدلی پیش از این گفته بود که تعاونی‌های اعتبارِ برون‌شغلی از قدیمی‌ترین تعاونی‌ها در کشور به شمار می‌روند و در ایران نیز با قانون تأسیس شرکت‌های تعاونی به وجود آمدند و از مهم‌ترین وظایف آن‌ها ساماندهی تعاونی‌های اعتبار بود که باید با همکاری بانک مرکزی انجام می‌شد.

تعاونی‌های اعتبار، مؤسسات خدمات مالی ِمشارکتی هستند که در مالکیت مردمی (اعضا و مشتریان) است که به آن‌ها خدمت‌رسانی می‌کند.

تفاوت این تعاونی‌ها با بانک‌ها این است که مهم‌ترین تعهد تعاونی‌اعتبار، تأمین نیازهای مالی اعضای خود است درحالی که بانک‌ها برای کسب سود برای سهام‌دارانشان به وجود آمده‌اند.

درج دیدگاه