چهارشنبه, اردیبهشت ۵, ۱۴۰۳

طرح ایجاد اشتغال پایدار روستایی جواب داد

تعاونی های قزوین چقدر ارزآوری دارند/ مهمترین مشکلات تعاونی‌ها را بخوانید

۱۴۸ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به فراشبند اختصاص یافت.

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان فراشنبد گفت: امسال ۱۴۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال تسهیلات در قالب اشتغال فراگیر و پایدار روستایی عشایری به این شهرستان اختصاص یافت.

به گزارش تعاون آنلاین، مدینه رفعت پناه، افزود: از آبان سال گذشته تا کنون بیش از ۹۳ طرح اشتغالزا در کمیته فنی این کارگروه بررسی شده است.

وی تصریح کرد: از مجموع این تعداد طرح، ۱۹ طرح در قالب اشتغال فراگیر و ۳۴ طرح در قالب اشتغال پایدار روستایی و عشایری مورد تایید قرار گرفته و برای معرفی به بانک عامل و برخورداری از تسهیلات به کمیته فنی اشتغال استان ارجاع داده شده است.

رفعت پناه ادامه داد: امیدواریم با عملیاتی شدن این طرح‌ها ، در سال ۹۷ شاهد ایجاد بیش از ۳۰۰ فرصت شغلی در این شهرستان باشیم.

وی گفت: از بین طرح‌هایی که مورد پذیرش قرار گرفته، ۹ طرح اشتغال فراگیر به ارزش ۸۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال و ۲۰ طرح در قالب اشتغال پایدار روستایی و عشایری برای دریافت ۵۹ میلیارد و ۹۰۵ میلیون ریال به بانک‌های عامل معرفی شده است .

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان فراشنبد، نرخ سود تسهیلات طرح‌های اشتغال فراگیر را ۱۸ درصد اعلام کرد و گفت:در صورتیکه متولیان این طرح‌ها موفق به انجام تعهدات خود در زمینه ایجاد اشتغال شوند از پرداخت یارانه ۲ تا هفت درصدی نیز بهره‌مند خواهند شد.

رفعت پناه، نرخ سود تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری را ۶ درصد برای سرمایه ثابت و ۱۰ درصد برای سرمایه در گردش اعلام کرد.

وی موضوع تهیه وثیقه و تضمین‌های بانکی را مشکل اصلی متقاضیان استفاده از این تسهیلات دانست و افزود: امیدواریم با رایزنی‌هایی که در این زمینه صورت گرفته و با همکاری بانک‌های عامل، این مشکل برطرف شود.  شهرستان فراشبند در فاصله ۱۶۴ کیلومتری جنوب غرب شیراز قرار دارد.

درج دیدگاه