پنج شنبه, فروردین ۹, ۱۴۰۳

مرحله دوم طرح تکاپوکلید خورد/ تولید کفش با برند خارجی و نشان ساخت ایران

طرح تکاپو به کفش رسید . به گزارش تعاون آنلاین، در حالی که گام اول این طرح به تولید و صادرات پوشام اختصاص داشت، گام دوم این طرح در حوزه کفش با برند خارجی و نشان ساخت یارانی کلید خورد. این طرح با هدف توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار در ایران اجرایی می […]

طرح تکاپو به کفش رسید .

به گزارش تعاون آنلاین، در حالی که گام اول این طرح به تولید و صادرات پوشام اختصاص داشت، گام دوم این طرح در حوزه کفش با برند خارجی و نشان ساخت یارانی کلید خورد.

این طرح با هدف توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار در ایران اجرایی می شود .

حالا مدیر طرح (تکاپو) از امضای چند قرارداد تولید کفش توسط تولیدکنندگان ایرانی تحت نام یک برند معتبر خارجی خبر داد و گفت: تولیدات این بخش با نشان «ساخت ایران» صادر می شود.

«رضا تازیکی» این اقدام را گامی برای اتصال ایران بازارهای بین المللی دانست و گفت: پس از موفقیت طرح تکاپو در تولید و صادرات پوشاک با مشارکت برندهای بین المللی و صادرات آنها، دومین حرکت توسعه ای با امضای چند قرارداد تولید کفش توسط تولیدکنندگان کفش ایرانی تحت نام یک برند معتبر بین المللی نیز رقم خورد.

وی گفت: بزودی محصولات تولید شده در این قراردادها همگی به بازارهای خارجی با نام ساخت ایران صادر خواهد شد .

وی معتقد است: اتصال به بازارهای بین المللی و افزایش توان رقابت پذیری تولیدکنندگان ایرانی و افزایش سفارش پذیری از برندهای صاحب نام بین المللی ضمن رونق تولید و افزایش و تثبیت اشتغال واحدهای تولیدی داخلی، موجب انتقال دانش و استانداردها و تکنولوژی های روزآمد و رقابتی خواهد شد و در این مسیر کمترین وابستگی به تسهیلات خواهد بود.

به گفته تازیکی، در واقع تامین سفارش و اتصال به بازار اولویت و ارزش واقعی را خلق خواهد کرد که موجب پایداری اشتغال خواهد شد حال آنکه استفاده بی مورد از تسهیلات جز وابستگی و مشکلات متعدد برای کارآفرینان ارزش خاصی فراهم نمی کند.

لازم به ذکر است طرح توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار (تکاپو) یکی از برنامه های اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که برای هر استان با توجه به مزیت ها، ظرفیت ها و توانمندی های تنظیم شده است.

در اجرای طرح تکاپو، علاوه بر معاونت اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کارشناسان بین المللی همکاری و مشارکت دارند.این طرح با توجه به تجارب موفق سایر کشورها تنظیم شده است.در اجرای طرح تکاپو، نیروی جوان پس از کسب آموزش های مهارتی در بخش های مختلف بکار گرفته می شوند.

به طور مثال در استان مازندران رسته هایی که می توانند اشتغال ایجاد کنند شامل گردشگری (بوم گردی و طبیعت گردی و ورزش های آبی)، فناوری اطلاعات و ارتباطات، تولید گل و گیاه، تولید و فرآوری مرکبات و صنایع تبدیلی بخش کشاورزی، ماهیگیری و پرورش ماهی و صنایع شیلاتی، پوشاک و خدمات پوشاک، تولید و بسته بندی مرغ گوشتی، تولید محصولات چوبی و مبلمان، تولید و شالیکوبی برنج، تولید و فرآوری گوشت قرمز، تولید و فرآوری شیر و محصولات لبنی، ساخت و تولید محصولات ساختمانی و خدمات ساختمانی است.

درج دیدگاه