جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

مرزنشینان باید دریچه صادرات کشور شوند

تعاون آنلاین – جلیلی در بازدید از منطقه مرزی مهران نیز اظهار داشت: اگر این سیاست را دنبال کنیم که تعاونی‌های مرزنشینی به تعاونی‌های «صادراتی» تبدیل شود و دولت تسهیلات لازم را ارائه دهد، مرزنشینان به جای اینکه دریچه واردات کشور شوند، دریچه صادرات ایران خواهند شد.

سعید جلیلی عضو شورای عالی امنیت ملی با حضور در استانهای ایلام و خوزستان ضمن بازدید از برخی روستاها و مناطق محروم این دو استان، از منطقه مرزی مهران و یک زمین کشاورزی در دزفول نیز بازدید کرد.

وی در جمع اهالی روستای «چنگوله» گفت: قطعاً این روستا که بیش از صد شهید را در زمان دفاع مقدس تقدیم کرده و اینگونه به انقلاب وفادار است، امروز نیز جوانانش توانایی استفاده از قابلیت‌های جغرافیایی این منطقه را دارند و سازمان‌های دولتی باید مسیر حرکت برای مردم را هموار کنند.

عضو شورای عالی امنیت ملی افزود: چرا عراق با آن همه پشتوانه نظامی و اقتصادی از سوی کشورهای مختلف غربی و عربی نتوانست در جنگ تحمیلی بر ما پیروز شود؟ چون همه مردم ایران مانند شهدای روستای چنگوله روبروی آنها ایستادند و دشمنان این موضوع را در محاسبات خودشان نیاورده بودند.

جلیلی ادامه داد: در زمان دفاع مقدس همین اهالی روستای چنگوله منتظر نیروهای نظامی و بسیجی نبودند و خودشان روبروی بعثی ها ایستادند و دقیقاً همین روحیه بود که باعث قدرت و پشتوانه نظام بود، امروز هم که دشمنان می‌دانند با جنگ نظامی نمی‌توانند ما را شکست دهند و به سمت جنگ و فشار اقتصادی تمرکز کرده اند، همانگونه که رهبرمعظم انقلاب در حرم رضوی فرمود همین مردم می‌توانند پشتوانه و قدرت کشور در بخش اقتصادی شوند.

وی همچنین در جمع مردم روستای «چالاب» نیز حاضر شد و گفت: باید سازمان‌ها و ادارات سراغ مرم بیایند تا مشکلات کشور حل شود؛ مثلاً اداره کشاورزی سراغ کشاورزان روستای چالاب بیاید و  مشکلات اهالی این روستا را برطرف کند، نه اینکه مردم به سراغ ادارات بروند ولی باز هم مشکلشان برطرف نشود.

این عضو شورای عالی امنیت ملی همچنین در بازدید از یکی از  زمین های کشاورزی دزفول گفت: اگر در کشت، داشت و برداشت سرمایه‌گذاری لازم را انجام دادیم ولی به سرانجام لازم نرسید و محصولات کشاورزی نتواند بازار مناسبی بیابند؛ مثل این است که کاری انجام نشده است و منابعمان نیز از دست داده‌ایم.

جلیلی در بازدید از منطقه مرزی مهران نیز اظهار داشت: اگر این سیاست را دنبال کنیم که تعاونی‌های مرزنشینی به تعاونی‌های «صادراتی» تبدیل شود و دولت تسهیلات لازم را ارائه دهد، مرزنشینان به جای اینکه دریچه واردات کشور شوند، دریچه صادرات ایران خواهند شد.

به گزارش فارس، عضو شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: عراق حدود ۲۰ میلیاد دلار از ترکیه واردات دارد که اگر ۱۰ درصد و حتی یک درصد این واردات از طریق استان ایلام تأمین شود، منابع قابل‌توجهی برای مردم این منطقه به دست می‌آِید.

جلیلی در پایان تاکید کرد: مردم هر محل نسبت به دولت‌ها اشراف بیشتری بر وضعیت بومی خود دارند لذا مردم هر منطقه باید خودشان سند پیشرفت آن منطقه را تهیه کنند زیرا بنویسند زیرا دستگاه‌ها و سازمان‌ها نمی‌توانند مانند مردم آن منطقه، ظرفیت‌ها و قابلیت های آن منطقه را شناسایی کنند.

درج دیدگاه