پنج شنبه, اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳

مسئول گرانی مرغ در بازار کیست؟

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی درباره دلیل بالا بودن قیمت مرغ در قیاس با قیمت مصوب اعلامی ستاد تنظیم بازار توضیح داد.

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی درباره دلیل بالا بودن قیمت مرغ در قیاس با قیمت مصوب اعلامی ستاد تنظیم بازار توضیح داد.

مشکل مرغ حل شد/ افزایش ۳۰ درصدی جوجه‌ریزی در دی و بهمن امسال

مهدی یوسف خانی در گفتگو با تعاون انلاین درباره وضعیت قیمت مرغ گفت: قیمت مرغ در حال حاضر ۱۵ هزار تومان است اما قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان است و این فاصله حداقل دو هزار و صد تومانی به دلیل گرانفروشی واحدهای توزیع کننده نیست .

وی گفت: این مرغداران هستند که با قیمت های بالاتر مرغ را عرضه می کنند از این رو لازم است در این بخش وضعیت تحت نظر قرار گیرد.

بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار صدور فاکتور در هر بخشی از چرخه تولید مرغ ضروری است .

وی در پاسخ به این سئوال که چرا قیمت مرغ به رغم تدابیر اتخاذ شده کاهش نیافته است؟ گفت: اگر مرغ با قیمت ۱۲ هزار تومان عرضه شود، طبیعی است که در خرده فروشی ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان فروخته شود اما اگر قیمت فروش بالاتر باشد، نمی توان توقع داشت که قیمت ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان در خرده فروشی ها رعایت شود.

وی درباره دلایل بالا بودن قیمت در میدان بهمن گفت: در حال حاضر بسیاری از مرغداران، مرغ را به قیمت مصوب کیلویی ۸۵۰۰ تومان عرضه نمی‌کنند و قیمت عرضه آن‌ها در حدود کیلویی ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان است که این محصول در نهایت در بازار به قیمت کیلویی ۱۵ هزار تومان به فروش می‌رسد.

یوسف‌خانی با بیان اینکه گرانی مرغ از سوی مرغداران است، اظهار کرد: مرغداران مرغ زنده را با قیمتی بیش از قیمت مصوب عرضه می‌کنند و واحدهایی که مرغ را به قیمت گران خریداری و عرضه می‌کنند، از سوی بازرسان اصناف و تعزیرات با جریمه مواجه می‌شوند و برخلاف رویه همیشگی اصناف که فاکتور خرید ملاک گران‌فروشی است؛ در زمینه قیمت مرغ، ملاک قیمت مصوب است.

به گفته وی تامین مرغ با قیمت مصوب از سوی شرکت پشتیبانی امور دام انجام می‌شود و واحدهایی که مرغ را به قیمت مصوب دریافت می‌کنند، باید به قیمت مصوب آن را عرضه کنند.

درج دیدگاه