پنج شنبه, فروردین ۳۰, ۱۴۰۳

مسلم خانی: کلینیک‌های کسب و کار تعاونی راه‌اندازی می‌شوند/منتظر فعالیت باشگاه تعاون باشید

خانی، ترویج تعاونی استارتاپ منابع طبیعی محیط زیست دانش آموخته

باشگاه یک اتاق فکر مستمر در حوزه تعاون و تعاونی هاست . این باشگاه هم به صورت مجازی و هم به صورت حقیقی فعالیت می‌کند تا به نوعی بتوانیم در این باشگاه با یکدیگر صحبت کنیم و چالش مطرح کنیم و راهکار ارائه دهیم

راه اندازی کلینیک های کسب و کار تعاونی با هدف بهبود فضای فعالیت در این بخش در دستور کار قرار دارد.

مسلم خانی، مدیر کل دفتر ترویج، آموزش و تحقیقات تعاونی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اعلام این مطلب در گفتگو با تعاون انلاین افزود: پیش بینی شده است کلینیک های کسب و کار تعاونی ابتدا به صورت آفلاین و سپس به صورت آنلاین به صاحبان کسب و کار مشاوره بدهند، در همین راستا کار عملیاتی را شروع کرده‌ایم برای اولین بار شرکت تعاونی هلدینگ توانمندسازی و توسعه کسب و کارهای تعاونی را راه‌اندازی کرده‌ایم .

وی گفت: در این قالب با ۲۱ تخصص می توانیم در بنگاه ها مداخله کلینیکی کنیم. این شرکت به صورت فرا استانی به ثبت رسیده و شعبه تهران آن به زودی به ثبت می رسد . ما معتقدیم کسب کار یک موجود زنده است و در صورت بیماری نیاز به مراقبت و درمان دارد حالا این کسب و کار می تواند  یک نانوایی باشد یا حتی یک تاکسی در حال حرکت یا  یک کارخانه سیمان یا حتی یک وزارتخانه.

به گفته وی هر چند کلینیک کسب و کار برای دریافت مشکلات بخش تعاون راه اندازی می شود اما دیگر بخش ها ، به عنوان مثال بخش خصوصی و … نیز می توانند برای ردیافت خدمات از این کلینیک ها اقدام کنند و مشکلاتشان را برطرف کنند . به گفته وی در بسیاری مواقع مشکلات بیرونی و درونی زمینه را برای بیماری کسب و کار فراهم می کند.

او در پاسخ به این سئوال که آیا نیروی انسانی لازم برای این اقدام تربیت شده است؟ گفت: بله . فارغ التحصیلانی در حوزه کسب و کار داریم که می‌توانند این مسئولیت را عهده دار شوند . در ضمن خود تعاونگران و کارآفرینان بهترین مشاوران هستند و می توانند به همکارانشان کمک کنند. اگر قرار باشد سهم بخش تعاون به ۲۵ درصد برسد باید در دل کسب و کار تعاونی وارد شویم . این اتفاق با شعار نمی افتد.

او با اشاره به اینکه تشکیل باشگاه تعاون و کارآفرینی از اهداف بخش تعاون در سال جاری است،گفت:باشگاه یک اتاق فکر مستمر در حوزه تعاون و تعاونی هاست . این باشگاه هم به صورت مجازی و هم به صورت حقیقی فعالیت می‌کند تا به نوعی بتوانیم در این باشگاه با یکدیگر صحبت کنیم و چالش مطرح کنیم و راهکار ارائه دهیم و نظریه پردازی کنیم.در این باشگاه تعاون گران ، کارشناسان و صاحب نظران و  اساتید می توانند فعالیت داشته باشند.

 

۱ دیدگاه

درج دیدگاه