پنج شنبه, فروردین ۳۰, ۱۴۰۳

مشاغل خانگی به افزایش اشتغال کمک کرد؟

از بین مجوز‌های صادرشده در شش ماهه نخست امسال تعداد ۲۶۴ مجوز به بانوان اختصاص داده‌ شده که رشته‌های پرورش گوسفند و بز، دوخت لباس، گلیم‌بافی و قالیبافی بیشترین متقاضی را داشته است

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: در ۶ ماه نخست امسال بیش از ۴۰۰ مجوز مشاغل خانگی در این استان صادرشده است.

به گزارش تعاون آنلاین، محمد اربابی معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی با اشاره به صدور مجوز اشتغال خانگی در خراسان شمالی گفت: ۴۰۰ مجوز مشاغل خانگی در شش ماهه نخست امسال در استان صادر شده است.

تسهیلات رشته های اولویت دار مشاغل خانگی چقدر است؟

او مشاغل خانگی را راهکاری کوتاه برای ایجاد اشتغال و کسب درآمد خانواده‌ها دانست و افزود: قابلیت انجام این کسب‌وکار در منزل سبب ایجاد مزایای بسیاری برای شاغلان آن‌ها می‌شود.

اربابی عنوان کرد: مشاغل خانگی شامل آن دسته از فعالیت‌هایی است که توسط اعضاء خانواده در فضای مسکونی در قالب یک طرح کاسب و کار، بدون ایجاد مزاحمت، منجر به تولید یا عرضه کالا به بازار خارج از محیط مسکونی می‌شود.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی افزود: از بین مجوز‌های صادرشده در شش ماهه نخست امسال تعداد ۲۶۴ مجوز به بانوان اختصاص داده‌ شده که رشته‌های پرورش گوسفند و بز، دوخت لباس، گلیم‌بافی و قالیبافی بیشترین متقاضی را داشته است.

درج دیدگاه