جمعه, فروردین ۳۱, ۱۴۰۳

بیش از ۱۱۰۰ فقره تسهیلات به مشاغل خانگی پرداخت شد

مشاغل خانگی تسهیلات سمنان

در سال ۹۸ ۱۰۰ مجوز مستقل مشاغل خانگی صادر شده است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سمنان بابیان اینکه یک هزار و ۱۱۸ مورد تسهیلات مشاغل خانگی در استان پرداخت‌شد، گفت: بانوان با ۸۰ درصد، بیشترین سهم این تسهیلات را به خود اختصاص دادند.

به گزارش تعاون آنلاین، اسماعیل غنیان ضمن بیان اینکه سال گذشته ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای مشاغل خانگی به استان سمنان ابلاغ‌شده بود، ابراز داشت: در این خصوص بیشترین متقاضی با ۸۵ درصد بانوان و ۱۵ درصد آقایان را تشکیل دادند.

سمنان چقدر تسهیلات اشتغال روستایی دریافت کرد؟

وی ضمن بیان اینکه یک هزار و ۱۱۸ مورد تسهیلات مشاغل خانگی در استان سمنان پرداخت‌شده است، افزود: از این مبلغ هشت میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان معادل ۸۰ درصد به بانوان و دو میلیارد و پنج میلیون تومان حدود ۲۰ درصد به آقایان پرداخت‌شده است.

پرداخت سه میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی در شاهرود

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان بابیان اینکه از این تعداد تسهیلات مشاغل خانگی سه میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان در شاهرود پرداخت شد، ابراز داشت: این مبلغ ۱۳۱.۵ درصد کل تسهیلات استانی را در بردارد که میزان استفاده از این تسهیلات به تعداد متقاضیان هر شهرستان بستگی خواهد داشت.

غنیان بابیان اینکه از میزان تسهیلات اشتغال خانگی حدود ۵۶۹ میلیون تومان معادل ۵.۷ کل تسهیلات در میامی پرداخت‌شده است، تصریح کرد: به دلیل وجود پتانسیل مشاغل خانگی در دو شهر شاهرود و میامی عملکرد آن‌ها ازنظر جمعیت و فعالیت از شهرهای دیگر استان مطلوب‌تر گزارش می‌شود.

وی بابیان اینکه تاکنون تعداد چهار هزار و ۴۵۰ مجوز مستقل برای مشاغل خانگی صادرشده است، افزود: از این میزان یک هزار و ۵۰۰ مورد در شاهرود و ۱۲۶ مورد در میامی بوده است و همچنین در صدور مجوزهای مستقل نیز از مجموع سی مجوز پنج مورد در شاهرود و یک مورد در میامی صادر شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان همچنین بابیان اینکه در مدت کوتاه سال ۹۸ نیز ۱۰۰ مجوز مستقل مشاغل خانگی صادر شده است، ابراز داشت: از این تعداد ۳۶ مورد در شاهرود و ۱۱ مورد در میامی بوده است.

غنیان بابیان اینکه سال ۹۷ اولین سالی بود که اعتبار مشاغل خانگی به‌موقع پرداخت شد و توانستیم ۱۰۰ درصد اعتبار آن را جذب کنیم، اضافه کرد: در این خصوص برخی بانک‌ها پا را فراتر گذاشتند و بیش از ۱۰۰ درصد جذب تسهیلات مشاغل خانگی داشتند.

درج دیدگاه