جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

مشاغل خانگی در استان گلستان۵ میلیارد تومان تسهیلات گرفتند

۵ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی در استان گلستان پرداخت شد
سعید مازندرانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان

تاکنون حدود ۵۰۰ نفر در طرح کارورزی در استان گلستان ثببت نام کردند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان گفت: ۵ میلیارد تومان تسهیلات برای مشاغل خانگی تاکنون در استان گلستان توزیع شده است.

به گزارش تعاون آنلاین، سعید مازندرانی صبح امروز در جمع خبرنگاران درباره وضعیت ایجاد اشتغال و میزان تعهد استان اظهار داشت: در بحث اشتغال رشد خوبی داشتیم و دربرخی از دستگاه‌ها رشد چشمگیرتر است.

وی تاکید کرد: در استان گلستان در این ۸ ماه بیش از ۱۰ هزار و ۸۸ شغل در سامانه رصد تائید شده و این درحالی است که سهم استان گلستان امسال در تحقق اشتغال ۱۹ هزار و ۴۰۰ شغل است که امیدواریم با جذب بودجه بتوانیم این مسیر را با شتاب بیشتری طی کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان خاطرنشان کرد: دستگاه‌هایی مانند میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، صنعت، معدن و تجارت، دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی عملکرد خوبی در ایجاد اشتغال داشتند و بقیه دستگاه‌ها هم عملکرد بالای ۵۰ درصد را داشته‌اند.

مازندرانی تاکید کرد: در بحث طرح کارورزی در استان گلستان نیز تاکنون ۴۹۹ نفر جذب بازار شدند و با حمایت کارفرماییان مشغول کار شدند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان اظهار داشت: در بحث مشاغل خانگی نیز تاکنون ۵ میلیارد تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده و در پرداخت آن هم وضع خوب و مناسبی داریم.

مازندرانی همچنین خبر از اعطای تسهیلات مربوط به بند الف، ب تبصره ۱۸ بودجه سال ۹۶ داد و خاطرنشان کرد: ۴۰ میلیارد طرح از طرف دانشگاه، ۲۰۰ میلیارد از بخش گردشگری و دستگاه‌های دیگر طرح ارائه شده و امروز هم نخستین طرح‌ها  به بانک‌ها معرفی شدند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان گفت: با ارائه طرح‌ها از طریق فرمانداری‌ها به مردمی که متقاضی هستند شاهد رشد سهمیه اشتغال و تحقق ۱۹ هزار شغل در استان خواهیم بود.

درج دیدگاه