جمعه, فروردین ۳۱, ۱۴۰۳

مشاغل خانگی می تواند بخشی از مشکل اشتغال را حل کند

یک تولیدکننده گلیم گفت: روند اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی لرستان در اجرای طرح مشاغل خانگی درست و نتیجه‎بخش است.

یک تولیدکننده گلیم گفت: روند اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی لرستان در اجرای طرح مشاغل خانگی درست و نتیجه‎بخش است.

به گزارش تعاون آنلاین، امین اسد صالحی با اشاره به مزیت‎های طرح الگوی نوین مشاغل خانگی اظهار کرد: با اجرای این طرح زنان سرپرست خانوار یا کسانی که تمکن مالی ندارند می‌توانند وارد چرخه کار و کسب درآمد شوند، چراکه در حالت عادی نمی‌توانند به دلیل مشکلات مالی کاری انجام دهند.

وی ادامه داد: همچنین چون مشاغل خانگی به صورت گروهی انجام می‎شود و پشتیبان کار را به متقاضیان واگذار می‌کند بخشی از فروش افراد مشغول به کار به صورت تضمینی خواهد بود. اگر این طرح به درستی انجام شود بخشی از مشکل بیکاری جامعه حل می‎شود.

این پشتیبان طرح الگوی نوین توسعه و ساماندهی مشاغل خانگی اضافه  کرد: با اجرای این طرح اشتغال پایداری برای افراد ایجاد می‌شود و ممکن است هر متقاضی تعدادی از اعضای خانواده را وارد این کار کند و اشتغال زنجیره‎ای به وجود آید.

وی با بیان اینکه دولت در بحث بیمه و مالیات افراد مشغول به کار شده در طرح الگوی نوین مشاغل کمک می‌کند، اضافه کرد: روندی که اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی لرستان به عنوان مجری طرح در این خصوص پیش گرفته درست است و این دو دستگاه تمام تمرکز خود را روی این قضیه گذاشته‎اند.

درج دیدگاه