پنج شنبه, اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳

مشاغل خانگی چقدر تسهیلات می گیرند؟

ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی رشته های شغلی جدید و شیوه نامه کمیته مدیریت آموزش های مشاغل خانگی را تصویب کرد . به گزارش تعاون آنلاین،  جلسه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی با حضور دکتر عیسی  منصوری معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، مهناز امامدادی  رئیس دبیرخانه ستاد مشاغل […]

ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی رشته های شغلی جدید و شیوه نامه کمیته مدیریت آموزش های مشاغل خانگی را تصویب کرد .

به گزارش تعاون آنلاین،  جلسه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی با حضور دکتر عیسی  منصوری معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، مهناز امامدادی  رئیس دبیرخانه ستاد مشاغل خانگی و اعضای این ستاد در محل وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی تشکیل شد .

دکتر منصوری در این نشست ضمن اشاره به  توانمند سازی و  شکل دهی کسب و کار  خانگی و همچنین وصل کردن مشاغل خانگی به بازار کار گفت : روند ایجاد شده در ستاد مشاغل خانگی ،  تصویب الگوی جدید توسعه مشاغل خانگی و  شیوه پیاده سازی آن توسط جهاد دانشگاهی بسیار مثبت بوده است و باید سعی شود بر روی کار میدانی تمرکز داشته باشیم و از موازی کاری خودداری کنیم .

در ادامه  امامدادی  رئیس دبیرخانه ستاد مشاغل خانگی ضمن ارائه گزارشی از  دبیرخانه ستاد پیرامون تسهیلات از سال ۹۲ تا ۹۶(نیمه آذر) گفت :  در طول مدت یاد شده ۲۹۰ هزار  مجوز مشاغل خانگی صادر و ۱۸۳هزار نفر جهت اخذ وام به بانک معرفی شده اند و  مبلغ ۷۹۱۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۱۶۷هزار  نفر  پرداخت شده  است.

وی افزود: امسال مبلغ   ۸۰۰۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به مشاغل خانگی اختصاص یافته که ۵۷ درصد  این مبلغ تاکنون توسط بانکها به استانها ابلاغ شده است .

همچنین بیجندی معاون جهاد دانشگاهی و رئیس سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان  گزارشی ازشیوه پیاده سازی الگوی توسعه مشاغل خانگی و اقدامات به عمل آمده در ۸ استان به صورت پایلوت را ارائه کرد .

در این جلسه ضمن تصویب رشته های جدید، تدابیری جهت تسریع در  بررسی و تصویب رشته های جدید مشاغل خانگی از سوی دبیرخانه ستاد مشاغل خانگی پیشنهاد شد که مورد موافقت اعضای ستاد قرار گرفته و به تصویب رسید.

موسوی معاون  آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور توضیحاتی پیرامون عملکرد آن سازمان در حوزه  مشاغل خانگی  و شیوه نامه کمیته مدیریت آموزشهای مشاغل خانگی ارائه کرده و نهایتاً شیوه نامه مذکور به تصویب ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی رسید.

درج دیدگاه